8. okt. 17:00

Tristo zajcev

24. Pripovedovalski festival
Pripovedovalsko-glasbena predstava

Predstava Tristo zajcev je nastala ob stoti obletnici rojstva slovenskega folklorista Milka Matičetovega. Temelji na istoimenskem izboru ljudskih pripovedi, ki jih je iz Matičetove zapuščine izbrala in za objavo pogladila Anja Štefan. V njem je 44 pravljic in povedk – znanih in neznanih, dolgih in kratkih, čudežnih in humorno vsakdanjih, človeških in živalskih. Na naši prireditvi bo Anja povedala nekaj svojih najljubših, za glasbeno spremljavo pa bo poskrbel Janez Dovč.

Anja Štefan je pesnica, pisateljica in pripovedovalka ter ustanoviteljica pripovedovalskega festivala Pravljice danes. Kot raziskovalka pripovednega izročila je skoraj dve desetletji sodelovala z Milkom Matičetovim v želji po objavi pripovedi iz njegovih rokopisov. Našla jim je pot v številne Cicibane, priljubljeno knjigo Za devetimi gorami in v znanstveno monografijo Anton Dremelj - Resnik. Pravljice Matičetovega pomenijo večino njenega pripovedovalskega repertoarja.

Harmonikar, skladatelj in diplomirani fizik Janez Dovč sodeluje s številnimi solisti, orkestri in ustvarjalci najrazličnejših studijskih, odrskih in gledaliških projektov. Je ustanovitelj in umetniški vodja Glasbene zadruge Celinka, trenutno pa deluje v zasedbah Dovč & Krmac & Volk, Dovč & Gombač, Brina Vogelnik & Janez Dovč, Jararaja idr. Zelo uspešno nastopa tudi s svojim avtorskim projektom Tesla.
 

Tristo zajcev

8. okt. 17:00
Več terminov

7,50 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Idejna zasnova: Anja Štefan
Nastopata: Anja Štefan in Janez Dovč

 

Primerno za otroke od 5. leta in pravljic željne odrasle

Cankarjev dom
4. okt. 19:00

Zidanje Skadra

24. Pripovedovalski festival

»Mlada žena hodi in se smeje,
ona misli, da se z njo igrajo.
Oni pa jo v temelj že zidajo.
Tristo mojstrov, na ukaz hitijo,
do kolen so jo že zazidali,
ona pa se smeje, šale zbija,
ona misli, da se z njo igrajo.«

 
Prevod: Nebojša Pop Tasić

Interpretacija: Irena Tomažin
Predavanje o zgodovinskem in kulturnem kontekstu motiva: Nebojša Pop Tasić
 

Trije bratje Mrnjavčeviči že tri leta zidajo grad Skadar, na Bojani pa niso zgradili niti temeljev. Kar zgradijo čez dan, jim čez noč strašna vila razruši. Šele takrat bo stal grad, pove vila, ko bodo v njegove temelje zazidali žensko.

Najbolj znano različico te epske pesmi je, kot mu jo je zapel stari Raško iz Hercegovine, zapisal in leta 1815 objavil folklorist Vuk Karadžić. Jakob Grimm jo je označil za eno najbolj ganljivih pesmi vseh narodov in časov ter jo poslal Goetheju, ki pa je bil zgrožen nad barbarskostjo motiva. Ep je doživel številne avtorske prepesnitve in upodobitve ter se še vedno kot odmev pojavlja v zgodbah in govoricah. Njegova vsebina očitno ostaja čudno in trpko aktualna tudi danes.

 

Zidanje Skadra

4. okt. 19:00
Več terminov

9,00 EUR

6. okt. 19:00

Večer slovenskih kriminalk

Večer slovenskih kriminalk z Ireno Svetek, Tadejem Golobom in Avgustom Demšarjem bo razprl krvavo realnost, v kateri se znajdejo inšpektor Vrenko, Taras Birsa in kriminalist Mio Aurelli. Prepoznana ljubljanska, mariborska in gorenjska prizorišča so nam v zadnjih letih kriminalke zapisala pod kožo, ko pa so se tega lotili uveljavljeni slovenski pisci, ki jim dramaturgija, literatura in sodno-kriminalistični svet niso tuji, so postali literarni žanr, ki se mu obeta vedno bolj svetla prihodnost. Kako nastane kriminalni roman? Ali ima Virus lahko še nadaljevanje? Kako sodeluje avtor in režiser nadaljevanke? Kakšna je prihodnost Mia Aurellija? Kaj je skrivnost dobrih kriminalk? Vse to in še veliko več boste lahko izvedeli v pogovoru z gosti pod vodstvom Tonija Cahunka. Pogovor bo predvajan v živo, zato boste tako obiskovalci v dvorani kot gledalci spletnega prenosa postavljali vprašanja priljubljenim avtorjem kriminalk.

 

Večer slovenskih kriminalk

6. okt. 19:00
Več terminov

Brezplačne vstopnice

V sodelovanju z Beletrino

Pretekli dogodek
7. sep. 2021 19:00

FORUM I. in .abeceda [ansambel za novo glasbo]

Neža Zupanc: Serija Tu _ (10 min)
izvaja: .abeceda [ansambel za novo glasbo]

FORUM I. – Gašper Livk: String Ensemble+ [Gašper Livk] _ (10 min)
izvaja: .abeceda [ansambel za novo glasbo]

FORUM I. – Gašper Livk: [dsc.pln] . [Gašper Livk] . [ii.ie] _ (15 min)
izvaja: .abeceda [ansambel za novo glasbo]

-- odmor --

OPUS I. _ composition for .meta [Dré A. Hočevar, 2020/2021] _ (75 min)
izvaja: .abeceda [ansambel za novo glasbo]

FORUM I. in .abeceda [ansambel za novo glasbo]

7. sep. 2021 19:00
7. sep. 2021 19:00
Več terminov

7,00 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

V sodelovanju z inštitutom .abeceda

11. feb. 18:00

Iz trebuha anakonde

Od 5. leta

Iz trebuha anakonde je  prva uprizoritev novega, izvirnega slovenskega glasbenega dela za otroke. Igra je napisana za otroški pevski zbor, mlade igralce, plesalce in klavir.

Spremljali bomo razburljivo potovanje Tinke Tonke od tropskega pragozda, argentinske pampe prek visokih Andov vse do južnega rta ameriške celine. Tako je, mlada raziskovalka, ki smo jo prvič srečali v objemu afriškega sonca, se tokrat poda na novo pustolovščino. V svojem junaškem potopisu naglo popisuje nepozabna srečanja z medvedom očalarjem, piranhami, aro, anakondo, tukani, viskačo, lamo, kondorjem, žabo podrevnico in sinjim kitom. Nekatere od teh živali sreča samo tu, v Južni Ameriki, zato ji srce divje razbija od navdušena nad novimi znanstvi. Preseneti jo le sopara pragozda in redek gorski zrak Andov, a v pisanem živalskem svetu ji za te drobne nevšečnosti ni dosti mar. Kako le, ko pa je toliko nepredvidljivih zapletov, prigod in nezgod, iz katerih je potrebno rešiti celo kožo in pri tem še komu priskočiti na pomoč.

Iz trebuha anakonde

11. feb. 18:00
12. feb. 10:00
13. feb. 17:00
14. feb. 09:30
14. feb. 11:30
15. feb. 09:30
15. feb. 11:30
16. feb. 09:30
16. feb. 11:30
17. feb. 09:30
17. feb. 11:30
18. feb. 09:30
18. feb. 11:30
premiera
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
Več terminov

10,00 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Avtor glasbe: Bojan Glavina
Avtor libreta: Tomaž Vrabič

Nastopajo: Otroški pevski zbor Glasbene matice Ljubljana
Mladinska igralska skupina Glasbene matice Ljubljana
Učenci sodobnega plesa Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana
Dramska igralka Alja Kapun

Režija: Eva Hribernik
Zborovodkinja: Tadeja Kreča
Pianistka: Metoda Kink
Pevska pedagoginja: Tanja Rupnik
Profesorica plesa: Jana Kovač Valdes
Kostumografija: Anjana Pavlič
Scenografija: Jaro Ješe

Koprodukcija: Glasbena matica Ljubljana, Cankarjev dom, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana
 

Pretekli dogodek
3. sep. 2021 20:00

Modro, vokalno & oranžno

Zvokotok v CD

Program:
J. P. Oliveira, N’vi'ah
J. Tenney, For Ann (rising)
G. Pompe, Modro, vokalno & oranžno, novo delo, naročilo cikla Zvokotok

Izvajalci: Irena Tomažin, glas; Anuša Plesničar, viola; Gašper Livk, kontrabas; Urška Rihtaršič, harfa; Mauricio Valdés san Emeterio, električna kitara & elektronika;Tilen Draksler, dirigent


Naslov večera povzema koncept nove skladbe Gregorja Pompeta, katere vsebinsko izhodišče je zasnova dolgoletne shematizirane abonmajske ponudbe Slovenske filharmonije. Delo predvideva izvedbo v kombinaciji elektronike in žive izvedbe štirih glasbenikov in pevke Irene Tomažin. Ob tem bomo slišali značilni studijski deli portugalskega skladatelja Joaa Pedra Oliveire (1959) ter ameriškega glasbenega teoretika in zvočnega raziskovalca Jamesa Tenneya (1934-2006).

Modro, vokalno & oranžno
V skladbi Modro, vokalno & oranžno se kompozicijsko spopadam s po mojem mnenju ključnimi spremembami klasične glasbene kulture, kakršnim smo priče v zadnjem desetletju. Naslov skladbe je povzet po treh abonmajskih ciklusih Orkestra Slovenske filharmonije, ki so v svojem poimenovanju, konceptu in vsebini dolga leta ostajali nespremenjeni. Prav takšno otrplost razumem kot enega izmed razlogov, zakaj t. i. klasična glasba ostaja vse bolj zunaj družbenega interesa, na robu izumrtja ali zaprta v slonokoščeni stolp navidezne elitne kulture. Toda če si je z dokončno historizacijo vsebine takšna kultura zaprla vrata sodobnosti, se postavlja vprašanje, katera glasba jo izpodrinja in nato tudi nadomešča? 

Skladba nosi žanrsko oznako »programska glasba«, česar pa ne gre razumeti v standardnem pomenu (glasba, ki skuša predočati jasno določeno vsebino), temveč veliko bolj dobesedno – osnovno tekstovno gradivo za skladbo predstavljajo programi koncertov Orkestra Slovenske filharmonije iz sezone 2019/20. V stavku »Modro« vokalistka recitira celotni spored modrega abonmaja, v stavku »Oranžno« naslove skladb Ludwiga van Beethovna, ki bi jih orkester igral v svojem oranžnem abonmaju ob proslavljanju 250-letnice skladateljevega rojstva, medtem ko sem pregledal besedila skladb, ki bi jih izvajali v vokalnem abonmaju, in v stavku »Vokalno« uporabil tiste besede, ki se v besedilih največkrat ponavljajo (npr. Kyrie eleison, Amen itd.). Programska izštevalnost je namenska in skuša glasbeno komentirati otrdelost, nespremenljivost, celo nekakšno imobilno pisarniškost.

Inštrumentalno gradivo za skladbo je izbrano svobodneje, pri čemer pa je treba tudi dispozicijo inštrumentov razumeti simbolično: jedro je namenjeno violi in kontrabasu, stalnima inštrumentoma simfoničnega orkestra, pa vendar nekako solistično depriviligiranima subjektoma; harfa kot diatonični inštrument stoji za klasično, njej nasprotna je električna kitara kot predstavnica kulture popularne glasbe, vokalistka pa zastopa navidezno alternativno, improvizacijsko kulturo, ki je bila sicer od vekomaj del glasbene tvornosti. Zvočno gradivo sega od klasičnega do imanentno zvočnega, a kljub svoji nevezanosti je avtorju kot osnovni ustvarjalni simbol vendarle služil znameniti motiv štirih tonov z začetka Beethovnove Pete simfonije. Na njegovi podlagi je v celoti zgrajen zadnji, variacijski stavek, v katerem motiv sicer nikoli ne zazveni v svoji neskrivenčeni podobi, potiho in v maskirani obliki pa se je naselil tudi v večino drugih nevralgičnih točk skladbe (začetek, konec). Kodo skladbe je mogoče razumeti kot avtorjev odgovor na vprašanja, ki si jih skladba zastavlja, in zatorej celotno »programsko glasbo« tudi kot nekakšen kompozicijski esej muzikologa.

Gregor Pompe

Modro, vokalno & oranžno

3. sep. 2021 20:00
3. sep. 2021 20:00
Več terminov

10,00 EUR

8,00 EUR *

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

V sodelovanju z Zavodom Sploh

3. okt. 20:00

Hudiči pa z angeli plešejo

24. Pripovedovalski festival
Pripovedovalsko-glasbena predstava

Ljudske zgodbe o angelih in hudičih bosta pripovedovala Tamara Avguštin in Janez Škof, z glasbo ju bo pospremil Samo Kutin.

Strah pred peklenskim ognjem je botroval nastanku posebnega žanra ljudskih zgodb o navihanih, hudomušnih in včasih, ko je bilo treba koga odvrniti od greha, tudi smrtno resnih in zlobnih hudičih. Ti po žveplu smrdeči zapeljivci in njihovi svetli bratje angeli so v zgodbah iz iste snovi. Vsak na eni strani sveta stražijo vrata do človekovih želja, obžalovanj in strahov. Človek pa – in še sreča, da je tako – z zgodbami potuje od enih do drugih.

Hudiči pa z angeli plešejo

3. okt. 20:00
Več terminov

9,00 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Pripovedujeta: Janez Škof in Tamara Avguštin
Glasba: Samo Kutin; produkcija: CD

Pretekli dogodek
30. avg. 2021 19:30

S. McNeff: Onkraj vrta (Beyond The Garden)

Komorna opera

Onkraj vrta je komorna opera priznanega britanskega skladatelja Stephena McNeffa na libreto Aoife Mannix, ki je v Sloveniji septembra 2020 doživela krstno izvedbo.

Zgodbo libreta navdihuje odnos med Almo Mahler in njeno hčerko Manon Gropius, ki je umrla pri osemnajstih letih. Razmerje med likoma je zapleteno, sega od toplo intimnega do hladno formalnega. Starejša ženska ostaja nespremenjena, imigrantka, zaprta v svoje stanovanje sredi šestdesetih let 20. stoletja v New Yorku, medtem ko se zdi, da druga ženska postaja vse mlajša. Zgodba se vrača do velike noči 1934 in se skorajda razblini v spomin. Si je starejša ženska navzočnost mlajše ves čas le domišljala ...?

Teme raziskujejo spomin, izgubo in obžalovanje. Kako svojo preteklost oblikujemo tako, da ustreza naši življenjski pripovedi, in kaj če obstaja sila, ki nas prisili, da se soočimo z drugo resnico? Opera obravnava odnose med starejšimi in mlajšimi ljudmi, starši in otroki, materami in hčerkami, obenem pa tudi temo, kako se spopadati z veliko izgubo.

Ob poglobljeni naravi dela operna pripoved spreminja tempo med sedmimi prizori in ponuja priložnosti za različne pevske sloge, od solistične introspektive do precej ekstrovertiranih scen.

S. McNeff: Onkraj vrta (Beyond The Garden)

30. avg. 2021 19:30
30. avg. 2021 19:30
Več terminov

12,00 EUR

9,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Glasba: Stephen McNeff
Libreto: Aoife Mannix
Pevski solistki: Susan Bickley Ottilia; Katja Konvalinka Klara
Glasbeno vodstvo: Simon Dvoršak

 

Režija, scenografija: Rocc
Kostumografija: Belinda Radulović
Glasbeniki: Nejc Avbelj, violina; Miha Firšt, kontrabas; Urška Rihtaršič, harfa; Andrej Zupan, klarinet; Petra Vidmar/Vito Opeka, tolkala

 

Koprodukcija: Slovensko komorno glasbeno gledališče, Opera Povera (Češka), Cankarjev dom Ljubljana

Trajanje: 70 minut

Pretekli dogodek
12. okt. 2020 20:00

Interpretacije elektroakustične glasbe iz preteklosti in sedanjosti

Zvokotok v CD

Program:
Maryanne Amacher, Ostanek (Remainder, 1976)
Večkanalna interpretacija: Mauricio Valdés
Delo Maryanne Amacher je predvidelo številna zanimanja zvočne umetnosti 21. stoletja. Skupina Merce Cunningham Dance Company je njeno elektroakustično skladbo Remainder (Ostanek, 1976) naročila za delo Torse (Torzo), pozneje pa je bila vključena tudi v film Charlesa Atlasa z istim naslovom. Poslušali bomo odlomek iz skladbe.

Beatriz Ferreyra, Nevidna nit (Un fil invisible, 2009)
Večkanalna interpretacija: Mauricio Valdés
Kompozicija argentinske elektroakustične skladateljice Beatriz Ferreyra je posvečena francoski skladateljici Christine Groult. Delo so navdahnile različne stopnje srednjeveške alkimije. Alkimija je postopek preobrazbe, njen predmet pa je alkimist sam. Tu je postopek neločljivo povezan s preobrazbo zvokov in temeljne strukture skladbe.

Elisabeth Schimana, V Sonce (Into the Sun, večkanalno delo, 2020)
Od leta 1960 dalje vemo, da Sonce oscilira. Helioseizmologija je veda o valovih, ki oscilirajo skozi Sonce, in z njo astrofiziki razvijajo izjemno natančne profile razmer v njegovi notranjosti. Navdih za umetniško delo je zamisel, da je Sonce velikansko rezonirajoče telo za zvočne valove, ki potujejo v njegovo notranjost in se odbijajo, in zavedanje, da lahko z opazovanjem procesov na in v Soncu gledamo v preteklost – kar je paradoks pri delu z medijem zvoka, saj tega lahko izkusimo le v sedanjosti. Into the Sun (V Sonce) je novo delo, ki ga je naročil Zavod Sploh.
 

Pred koncertom bo ob 18.30 Lona Gaikis predstavila knjigo Hidden Alliances – versteckt verbunden (Skrite naveze, 2019). Več >>

 

Maryanne Amacher (1938–2009) je skladala dela eksperimentalne elektronske glasbe, v katere je širokopotezno vključevala številne aspekte akustike in sluha. Amacher se je skladanja učila zasebno pri Karlheinzu Stockhausnu in diplomirala na Univerzi v Pensilvaniji (1964), kjer je študirala pri Georgeu Rochbergu. Amacher je sodelovala (1974–1980) s koreografom Merceom Cunninghamom in napisala glasbo za njegovo plesno predstavo Torse (Torzo, 1976) ter s skladateljem Johnom Cageom (1975–1984); za njegovo multimedijsko Lecture on the Weather (Predavanje o vremenu, 1975) je ustvarila zvočno podobo viharja. Morda je najbolj znana po seriji instalacij City-Links #1–22 (Mestne vezi, predstavljeno leta 1967), Music for Sound – Joined Rooms (Glasba za zvok – Povezane sobe, začeto leta 1980) in seriji Mini-Sound (Mini zvok, začeto leta 1985). Delo, ki ga je nazadnje opravljala na Bard Collegeu, Annandale-on-Hudson v New Yorku (2000–2009), je bilo poučevanje elektronske glasbe.

Beatriz Ferreyra se je rodila v Cordobi v Argentini in študirala klavir pri Celii Bronstein v Buenos Airesu. Študij glasbe je nadaljevala pri Nadii Boulanger v Parizu ter Edgardu Cantonu, Earlu Brownu in Györgyju Ligetiju v Nemčiji. Leta 1963 se je zaposlila v raziskovalnem oddelku Office de Radiodiffusion-Télévision Française, kjer je delala z Groupe de Recherches Musicales pod vodstvom Pierra Schaefferja. Sodelovala je pri članku Rapport entre la hauteur et la fondamentale d'un son musical Henrija Chiaruccija in Guya Reibela, ki je bil objavljen leta 1966 v Revue Internationale d'Audiologie, in pri članku Pierra Schaefferja Solfège de l'Objet Sonore. V tem času je tudi predavala na Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris. Z Bernardom Baschetom je leta 1970 sodelovala pri njegovih structures sonores, v letih 1976 in 1998 pa je bila tudi na rezidencah za elektronsko glasbo na Dartmouth Collegeu.

Elisabeth Schimana je glasbenica, skladateljica in ena pionirk elektronske glasbe v Avstriji, ki je kariero začela v osemdesetih letih. Njene projekte sta zaznamovala radikalen pristop in nekonvencionalna estetika. Večkrat nagrajena in mednarodno izvajana dela Elisabeth Schimana se raztezajo med skladbami in prostim igranjem, kar je neločljivo povezano z njo kot izvajalko glasbe v živo. Čeprav se sklicuje na zgodovinske pozicije, se njena glasba upira vsem poskusom kategorizacije ter – udarna in prečiščena – izstopa s silovito intenzivnostjo.

 

Interpretacije elektroakustične glasbe iz preteklosti in sedanjosti

12. okt. 2020 20:00
12. okt. 2020 20:00
Več terminov

10 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Koprodukcija: Zavod Sploh in Cankarjev dom v sodelovanju z Mestom žensk

S podporo Avstrijskega kulturnega foruma Ljubljana, Mestne občine Ljubljana in Ministrstva za kulturo

Pretekli dogodek
23. sep. 2020 17:00

Odločilni trenutek: past ali ključ za razumevanje Henrija Cartier-Bressona - prestavljeno

Predavanje ob razstavi Henrija Cartier-Bressona
Agnès Sire, umetniška vodja Fundacije HCB

Na tem svetu ni ničesar, kar ne bi imelo svojega odločilnega trenutka.
kardinal de Retz
 

The decisive moment: Citat iz spominov kardinala de Retza služi kot epigraf uvodnega besedila Henrija Cartier-Bressona k umetnikovi prvi večji knjigi fotografij Images à la Sauvette, ki jo je leta 1952 izdal založnik Tériade. Tedaj se Cartier-Bresson ni zavedal kakšen pomen bo pojem pozneje prevzel.

Vse od ameriške izdaje dela, za katero je založba Simon & Schuster želela udarnejši naslov, je pojem »odločilnega trenutka« skorajda neločljivo povezan z imenom Henrija Cartier-Bressona.
Tako uveljavljen koncept in njegovo zmotno razumevanje vodita v nekoliko izkrivljeno, vsekakor pa pretirano poenostavljeno videnje Cartier-Bressonovega dela.

Agnès Sire
umetniška vodja
Fundacija HCB

a trap or an acme,
for the understanding of Henri Cartier-Bresson

Odločilni trenutek: past ali ključ za razumevanje Henrija Cartier-Bressona - prestavljeno

23. sep. 2020 17:00
23. sep. 2020 17:00
Več terminov

5 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI