Cankarjev dom
15. feb.

Prostor med nama je najin odnos

Koreografija: Anja Mejač, Alejandro Granados

Posameznik in njegova vloga v odnosih skozi strukturo in simboliko bikoborbe

Prostor med nama je najin odnos

15. feb.
Več terminov

14 EUR
9* EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Glasba: Višeslav Laboš; nastopata: Anja Mejač, Tines Špik
Produkcija: Skladišče 172; koprodukcija: Cankarjev dom

5. dec. 20:00

Simona Semenič: to jabolko, zlato

Iskreno, igrivo, ja - tudi žgečljivo, predvsem pa osvobajajoče prizemljeno.

Simona Semenič s svojo prepoznavno pisavo vsekakor predstavlja vrh slovenske sodobne dramatike. Večkratna Grumova nagrajenka in nagrajenka Prešernovega sklada v tekstu to jabolko, zlato osvetljuje žensko seksualnost, ki se je loteva iskreno, igrivo, ja - tudi žgečljivo, predvsem pa osvobajajoče prizemljeno.

Njeni (ženski) liki slalomirajo med željo in obvezo, zaupnostjo in odtujenostjo, intimnim hrepenjenjem in družbenimi pričakovanji, med prav in narobe … vse do vrhuncev, kjer “se cajt ustavi in potem cajt stoji”.
 

Gledališko potenten špalir prizorov in zgodb, ki se v edistvenem prepletu duhovitih dialogov, mojstrskih monologov in poetičnih didaskalij slika pred gledalcem, bo krstno uprizorjen v režiji Primoža Ekarta. To bo njegova tretja režija dram Semeničeve; medtem, ko skoraj rečem še ali prilika o vladarju in modrosti  je bila krstno uprizorjena v SNG Drama Ljubljana leta 2015, za zgodbo o nekem slastnem truplu ali gostija ali kako so se roman abramovič, lik janša, štirindvajsetletna julia kristeva, simona semenič in inicialki z.i. znašli v oblačku tobačnega dima pa je leta 2012 bil nagrajen s Šeligovo nagrado in Nagrado občinstva na 42. Tednu slovenske drame, ter nagrado Društva gledaliških kritikov in teatrologov za najboljšo predstavo sezone 2011/2012. 

Simona Semenič: to jabolko, zlato

5. dec. 20:00
11. dec. 20:00
12. dec. 20:00
13. dec. 20:00
16. dec. 20:00
Več terminov

15 EUR
12* EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

5% popust ob nakupu na cd-cc.si

Režiser: Primož Ekart
Dramaturginja: Simona Hamer

Produkcija: Imaginarni, koprodukcija Cankarjev dom, Drama SNG Ljubljana, MGL
Predstavo je nastala s pomočjo Mestne občine Ljubljana.
 

Igrajo:
Nika Rozman
Barbara Cerar
Mirjam Korbar
Mija Skrbinec
Primož Vrhovec

Pretekli dogodek
7. okt. 2019 19:30

Spomin na Luizo Pesjakovo

Literarni večer s slovenskimi samospevi in podelitev literarne nagrade mira za leto 2019

Pred več kot stotimi leti (1887) smo Slovenci dobili prvi družinski roman Beatin dnevnik, ki ga je napisala Luiza Pesjakova, ena najbolj priljubljenih slovenskih pisateljic tiste dobe. Četudi so jo kritiki kot Janko Kresnik sprejeli zadržano in so bile ocene njenih del odklonilne, je Luiza Pesjakova velika pesnica, pisateljica in prevajalka, ki si zasluži, da iz nje zajemamo navdih sodobne književnice.

Njene pesmi, povesti in romani odražajo izjemno rahločutje za odnose med prijatelji in v družini, ki ga ubeseduje s svetovljansko čarobnostjo jezika. Letošnji recital bomo tako posvetili igrani interpretaciji odlomkov iz Beatinega dnevnika, prireditev in samo podelitev sedme literarne nagrade mira pa bodo v duhu časa spremljali slavospevi iz druge polovice 19. stoletja, ko je ob književnosti in glasbi raslo slovenstvo.
 

Spomin na Luizo Pesjakovo

7. okt. 2019 19:30
Več terminov

Brezplačne vstopnice
Prosimo, da si v Informacijskem središču CD (podhod Maxija) zagotovite brezplačne vstopnice.

Avtorica dogodka: Tanja Tuma
Nastopajo: igralka Lana Bučevec v vlogi Beate, slovenske samospeve Benjamina Ipavca, Antona Ipavca in Lucijana Marije Škerjanca bo v slovenščini interpretiral baritonist Miha Brkinjač, prevode v nemškem jeziku pa slavni tenorist Johannes Dunz ob klavirski spremljavi Gregorja Jagodica.
 

Povezuje: Tanja Tuma

V sodelovanju z Ženskim odborom slovenskega centra PEN Mira in Slovenskim kulturnim centrom Berlin
 

Cankarjev dom
19. sep. 2019 09:00

(Zlo)raba sodobnih tehnologij za nadzor v delovnem okolju

Prireja: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska agencija za varnost in zdravje pri delu

(Zlo)raba sodobnih tehnologij za nadzor v delovnem okolju

19. sep. 2019 09:00
Več terminov

prijave nino.horvat@vodik-marketing.si

Pretekli dogodek
9. okt. 2019 19:00

Norman Ohler: Droge v tretjem rajhu

Pogovor z avtorjem knjige Popolna omama, Droge v tretjem rajhu

Potem ko se je zdelo, da je o Hitlerju in nacizmu znano že skoraj vse, je nemški raziskovalec vojaških arhivov in pisatelj Norman Ohler objavil presenetljivo dejstvo: tretji rajh je bil na drogah.

Knjiga Popolna omama pogleda voditeljem tretjega rajha in njihovemu poslušnemu narodu dobesedno pod kožo in v žile. V njih ni bilo ničesar arijsko čistega, zato pa veliko precej strupene kemije, medtem ko so uradno vodili strogo politiko »boja proti drogam«.
Ko je Nemčija leta 1940 napadla Francijo, so bili vermahtovi vojaki pod vplivom 35 milijonov odmerkov pervitina. Tudi domnevni abstinent Hitler je bil odvisen od eukodala, opiata, močnejšega od heroina. Vsakodnevno je od svojega osebnega zdravnika Thea Morella dobival injekcije z najrazličnejšimi dopinškimi sredstvi, dvomljivimi hormonskimi preparati, pa tudi s trdo drogo. Samo tako je lahko kot diktator vzdrževal svojo norost do konca.

Norman Ohler v svoji knjigi predstavlja prvo obsežno raziskavo o uživanju drog v tretjem rajhu, ki je plod petletnega iskanja in raziskovanja po nemških in ameriških arhivih. Zajema obdobje od začetka nacistične države do njenega propada. Medtem ko je ta uradno izvajala strogo politiko boja proti drogam, si je tam, kjer ideologija ni zadostovala za fanatičen boj in zmago, brez zadržkov pomagala z drogami, opijati in farmakološkimi sredstvi. In to še zdaleč ne samo na frontah.

Na podlagi izvirnih dokumentov in poročil je nastalo osupljivo in napeto branje, ki spreminja naše vedenje o drugi svetovni vojni.
 

Pogovor bo povezoval Marcel Štefančič, jr.

Novinar in pisatelj Norman Ohler (1970) je obiskoval hamburško šolo za novinarje ter študiral kulturologijo in filozofijo. Njegov prvenec Količinski stroj (Quotenmaschine) iz leta 1995 velja za prvi roman, objavljen na spletu. Napisal je še dva romana, Sredina (Mitte) in Mesto zlata (Stadt des Goldes), ter nekaj filmskih scenarijev. Za Popolno omamo je pet let raziskoval v arhivih v Nemčiji in ZDA, preučil množico izvirnih dokumentov, govoril s pričami, vojaškimi zgodovinarji in zdravniki.

 

Firerja je njegov osebni zdravnik Theodor Morell vsa vojna leta pital in fiksal z različnimi stimulansi, ki so bili vse bliže trdim drogam, s čimer ga je ohranjal aktivnega in na videz vitalnega, čeprav se mu je tudi zato seveda vse bolj mračil um. Šokantno branje!
Samo Rugelj, Vikend

Knjiga Popolna omama pogleda pod kožo in v žile krvoločnim množičnim morilcem in njihovemu poslušnemu narodu, ki ga je bilo treba očistiti vsakršnih rasnih in drugih strupov.
Delo

Ta knjiga v celoti spreminja našo predstavo o tretjem rajhu.
Hans Mommsen

V sodelovanju z založbo Mladinska knjiga

Norman Ohler: Droge v tretjem rajhu

9. okt. 2019 19:00
Več terminov

8 EUR
6* EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

5% popust ob nakupu na cd-cc.si

25. nov. 19:00

Hlapec Jernej in njegova pravica

Gledališka predstava
Od 15. leta

Po motivih Cankarjevega Hlapca Jerneja in njegove pravice

 

Predvsem pa si želim s svojimi predstavami v gledalcih spodbuditi občutljivost za probleme sočloveka. Morda se bo kdo izmed njih v neki situaciji odzval drugače, kot bi se, če naše predstave ne bi videl.
Žiga Divjak, Mladina

V današnji dobi vsesplošnega cinizma, popolne »naturalizacije« prava in ekonomije, ko se nemo odpovedujemo nekoč težko priborjenim pravicam, je skoraj nujno pripovedovati to, malo da ne biblično zgodbo o hlapcu Jerneju in njegovi pravici.

Kdo so sodobni hlapci Jerneji? Kakšni poslovni modeli omogočajo novodobno suženjstvo? Ali je življenje iz rok v usta še človeka vredno življenje?

Sam, da mu jaz to omogočim, da lahko on v miru gor doštudira ... Res nič mi ni problem. Z veseljem delam, tud po 12 ur če je treba, sam da njemu to rata.

Generacija mladih ustvarjalcev nam ponuja vpogled zunaj meja mentalnega in socialnega geta – v delovna okolja, kjer razmerje hlapec-gospodar še zdaleč ni preseženo. Če teh meja ne bomo presegali in prestopali, bomo kot družba težko obstali

Hlapec Jernej in njegova pravica

25. nov. 19:00
26. nov. 09:00
7'50 EUR
Odpoved predstrave
Ponudba za šole v okviru SKS - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si; 7'50 EUR za izven
Več terminov

5% popust ob nakupu na cd-cc.si

Priredba in režija: Žiga Divjak
Glasba: Damir Avdić
Scenografija: Tina Mohorovič
Obilkovanje svetlobe: David Orešič
Kostumografija: Slavica Janoušević
Nastopajo: Minca Lorenci, Gregor Zorc, Iztok Drabik Jug
Mentorja: Jernej Lorenci, Aldo Milohnić

 
 

Produkcija: Cankarjev dom in AGRFT v sodelovanju z Univerzo v Ljubljani

Pretekli dogodek
6. okt. 2019 17:00

Rok Vevar: Merce Cunningham

Predavanje pred gostovanjem CCN - Ballet de Lorraine

Za uvod v plesni večer CCN – Ballet de Lorraine: Histoires sans Histoires(s) - Stoletje Mercea Cunninghama , bo poskrbel Rok Vevar, publicist na področju teorije in zgodovine sodobnih scenskih umetnosti ter zgodovinar in arhivar sodobnega plesa.
Eden največjih domačih poznavalcev sodobnega plesa in še posebej opusa Mercea Cunninghama nam bo bo tudi s pomočjo bogatega fotografskega in filmskega gradiva približal svet velikana plesne ustvarjalnosti.

V pogovoru bosta sodelovala tudi koreografa Peter Jacobsson in Thomas Caley.

Rok Vevar: Merce Cunningham

6. okt. 2019 17:00
Več terminov

Prost vstop

Pretekli dogodek
26. sep. 2019 17:00

Neustrašna raziskovalka

Marie Curie in radioaktivnost

Predstava se na zabaven in sproščen način ukvarja z radioaktivnostjo, z znanstvenim delom Marie Skodłowske Curie in družbenimi okoliščinami, v katerih je Marie Skodłowska Curie delovala. Popelje nas skozi praktične prikaze radioaktivnosti ter zgodovinskega razvoja njenega odkrivanja, hkrati pa nudi estetsko nadgradnjo znanstvenih dejstev in omogoča gledalcem celovito čutno izkušnjo.

Znanost je (tudi) zabavna!
 

Marie Skodłowska - Curie (1867 - 1934) je razvila teorijo radioaktivnosti, tehnike izolacije radioaktivnih izotopov in odkrila dva nova elementa (Po - polonij in Ra - radij). Pri opazovanju žarčenja urana je ugotovila, da je jakost žarčenja uranovih spojin odvisna le od količine urana v njih in ničesar drugega. In to je bilo v bistvu njeno najpomembnejše odkritje. Skrbela je za hitro in natančno dokumentiranje svojih znanstvenih odkritij in jih kar se da hitro objavljala – vedela je, da mora, predvsem zaradi svojega spola, močneje dokazovati vrednost svojega dela kakor moški kolegi. Ni pa se zavedala, kako škodljivo je izpostavljanje radioaktivnemu žarčenju. Radioaktivne vzorce je nosila v žepih halje in jih hranila po predalih svoje pisalne mize, ob tem pa je kolegom opisala, da ljubko modrozeleno žarijo v temi.
 

Neustrašna raziskovalka

26. sep. 2019 17:00
Več terminov

7,50 EUR

5% popust ob nakupu na cd-cc.si

Avtorji teksta: Justin Durel, Tomaž Lapajne Dekleva in David Dolamič
Režija: Justin Durel
Igrata: Tomaž Lapajne Dekleva in David Dolamič
Scenografija in kostumografija: Justin Durel, Tomaž Lapajne Dekleva in David Dolamič
Grafično oblikovanje: Rahela Klopčič
 

28. nov. 09:00

Pesem o Odiseju

Rapsodiseja za dva po Homerju

Iz navdušenja ustvarjalcev nad starogrško mitologijo, gledališčem in glasbo je nastala glasbeno-zvočna predstava z elementi pripovednega gledališča in gledališča predmetov, nekakšen žanrski križanec, ki nas posrka v najbolj razburljive dogodke Odisejevega desetletnega vračanja iz trojanske vojne domov na Itako. Besedilo se Homerjevega skoraj tri tisočletja starega epa loteva spoštljivo, hkrati pa do njega ohranja kritično distanco. Duhovito, a nadvse resno ugotavlja, da je največji človekov boj še vedno s samim sabo in z lastno nezmernostjo.
 

Med interpretatorjema zgodbe o 10-letnem Odisejevem vračanju domov, katerih napet medsebojni odnos služi kot prispodoba večnega toka izmenjavanja vojne in miru, vzpostavlja dinamiko, ki z intervencijami v razvezano pripoved poganja Odisejado do skorajšnjega konca. Pia Zemljič in Boštjan Gombač pri tem uporabljata mnoštvo gledaliških elementov, predmetov in inštrumentov, s katerimi komunicirata z občinstvom in puščata vtis improvizacije.
Magda Tušar, Radio Slovenija 1

Pesem o Odiseju

28. nov. 09:00
29. nov. 09:00
30. nov. 17:00
24. dec. 09:00
24. dec. 10:30
Ponudba za šole v okviru SKS - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole v okviru SKS - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Abonma Ivan in izven: 7'50 EUR
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole in izven: 7'50 EUR
Ponudba za šole in izven: 7'50 EUR
Ponudba za šole in izven: 7'50 EUR
Več terminov

7'50 EUR

5% popust ob nakupu na cd-cc.si

Besedilo: Jera Ivanc
Režija: Ivana Djilas
Kostumografija in scenografija: Barbara Stupica
Glasba: Boštjan Gombač
Nastopata: Pia Zemljič, Boštjan Gombač

Produkcija: Cankarjev dom

Trajanje: 60 minut

31. jan. 17:00

Afriški živalski raj

Glasbena igra

Tinka Tonka se kratkočasi s prebiranjem knjig o živalih. Domače prepoznava kar miže, a spoznati želi tudi tiste iz afriške savane in deževnega gozda, zato si privošči dolg potep na sončno celino, kjer neustrašno sklepa znanstva z nenavadnimi živalmi. Prav vse jo tako zelo očarajo, da jih ovekoveči na slikarskem platnu: nevarnega samotarja kafrskega bivola, svinjo bradavičarko, ki ima rep kot antena, podzemsko svinjko na lovu za termiti, noja s peščeno uganko, kameleona, ki menja barve kot za šalo, zvito strupenjačo mambo, plešoče ptičje bojevnike, ponočnjake lemurje in prepirljive hijene. 

 

Afriški živalski raj

31. jan. 17:00
3. feb. 09:00
3. feb. 11:00
4. feb. 09:00
4. feb. 11:00
5. feb. 09:00
5. feb. 11:00
6. feb. 09:00
6. feb. 11:00
7. feb. 09:00
7. feb. 11:00
8. feb. 17:00
7'50 EUR (premiera)
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Ponudba za šole - informacije kristina.jermancic@cd-cc.si
Moj prvi abonma in izven: 7'50 EUR
Več terminov

5% popust ob nakupu na cd-cc.si

Glasba: Anton J. Kropivšek
Libreto: Tomaž Vrabič
Režija: Eva Hribernik
Zborovodkinja: Tatjana Dolenc
Pianistka: Metoda Kink
Pevska pedagoginja: Tanja Rupnik
Profesorica plesa: Jana Kovač Valdes
Kostumografija: Anjana Pavlič
Scenografija: Jaro Ješe

 

Nastopajo: Otroški pevski zbor in Mladinska gledališka skupina Glasbene matice Ljubljana, učenci Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, igralka Alja Kapun

Koprodukcija: Glasbena matica Ljubljana, Cankarjev dom, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija: ENKI