13. jun. 19:00

Tori in Lokita (Tori et Lokita)

Belgija, Francija 2022; 88 minut
Režija in scenarij: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne;

Brata Dardenne v svojem prepoznavnem realističnem slogu uprizorita čustveno zgodbo o izkoriščanju mladih afriških migrantov v osrčju Evrope.

Lokita je najstnica iz Afrike, ki jo belgijske oblasti zaslišujejo o tem, kako je v sirotišnici prepoznala svojega osemletnega brata Torija, čeprav ga ni videla že od rojstva. Na vprašanja ne more natančno odgovoriti, saj je njena zgodba v resnici laž. Mladostnika iz različnih držav sta se spoznala in spoprijateljila šele med potjo v Evropo, a je izmišljena družinska vez zagotovilo, da lahko ostaneta skupaj – in upata na uradne papirje. Tori in Lokita najdeta delo v italijanski restavraciji v belgijskem Liegu. A vse večji dolgovi in izkoriščevalski odnos njunega šefa ju vse bolj potiskajo v nemilost kriminalnega podzemlja.

 

Najin film govori o prijateljstvu, lepem in globokem prijateljstvu. Šele ko sva si to prijateljstvo zamislila kot jedro filma, sva začutila, kako najina glavna lika Lokita in Tori oživljata kot edinstveni človeški bitji, da prestopata medijsko določeno podobo mladih migrantov, opredeljenih kot 'mladoletni tuji državljani brez spremstva'. Jean-Pierre in Luc Dardenne

O režiserju
Belgijski režiserski duo, brata Jean Pierre (rojen 1951) in Luc (rojen 1954), sta najprej ustanovila produkcijsko hišo Dérives, leta 1981 pa Films Dérives Production. Skupaj sta ustvarila več kot petdeset TV-dokumentarcev. Jean-Pierre je zaposlen na avdiovizualnem oddelku Univerze v Liegu, Luc pa predava na Svobodni univerzi v Bruslju. Za filma Rosetta in Otrok sta na festivalu v Cannesu prejela zlato palmo.

Tori in Lokita (Tori et Lokita)

13. jun. 19:00
Več terminov

5,60 EUR

4,80 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Igrajo: Pablo Schils (Tori), Joely Mbundu (Lokita), Alban Ukaj (Betim), Tijmen Govaerts (Luckas), Charlotte De Bruyne (Margot), Nadege Ouedraogo (Justine), Marc Zinga (Firmin), Amel Benaissa, El Alami Bilel, Claire Bodson, Annette Closset, Adrienne D'Anna, Sandrine Desmet, Ngindu Tshimpanga Dieudonné, Thomas Doret, Monia Douieb, Frédéric Dussenne, Cohen-Hadria Emma
 

Produkcija: Les Films du Fleuve, Archipel 35; distribucija: Fivia

Festivali, nagrade (izbor): Cannes 2022 (nagrada ob 75. obletnici festivala/75th Anniversary  Prize)

12. maj 19:00

MRI (R.M.N.)

Romunija, Francija, Švedska 2022; 125 minut
Režija in scenarij: Cristian Mungiu

Transilvanija v filmu Cristiana Mungiuja še zdaleč ni pokrajina iz domišljijskih pripovedk, temveč neizprosna zibelka delavskega razreda, kjer na dan prihajajo ključni problemi sodobne Evrope. 

Matthias pusti službo v Nemčiji in se nekaj dni pred božičem vrne v svojo večnarodnostno vas v Transilvaniji. Od zdaj naprej želi biti tesneje vključen v vzgojo svojega sina Rudija, za katerega je predolgo skrbela njegova mati Ana, ki se je sama ukvarjala z dečkovimi nerazrešenimi strahovi. Matthias veliko časa nameni svojemu očetu Ottu, ponovno pa obišče tudi svojo nekdanjo ljubimko Csillo. Ko v majhni tovarni, ki jo vodi Csilla, najamejo begunske delavce, se začne krhati mir v lokalni skupnosti. Na površje privrejo frustracije, konflikti in strasti, ki so se pred tem skrivali za kuliso medsebojnega razumevanja.
 

Film ne govori o razmerah v Transilvaniji, niti o Romunih, Madžarih in Nemcih, ki naseljujejo skupno ozemlje. Ta pokrajina je prizorišče, vendar film govori tudi o Rusih in Ukrajincih, belcih in temnopoltih, sunitih in šiitih, bogatih in revnih, celo visoko- in nizkoraslih. Kadar koli je v sobi druga oseba, jo dojemajo kot pripadnika drugega plemena in s tem potencialnega sovražnika.
Cristian Mungiu

O režiserju
Rojen 1968 v Romuniji. Po študiju angleške književnosti je nekaj let delal kot učitelj in novinar, potem pa se je vpisal na študij filmske režije v Bukarešti. Po diplomi je posnel več kratkih filmov in leta 2002 celovečerni prvenec Occident, ki je osvojil več mednarodnih priznanj. Leta 2007 je za film 4 meseci, 3 tedni in 2 dneva kot prvi romunski režiser prejel zlato palmo na festivalu v Cannesu.

MRI (R.M.N.)

12. maj 19:00
Več terminov

5,60 EUR

4,80 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Iigrajo: Marin Grigore, Judith State, Macrina Barladeanu, Orsolya Moldován, Rácz Endre (Tibi), József Bíró, Ovidiu Crisan

Produkcija: Mobra Film, Why Not Productions, Filmgate Films, France 3 Cinéma, Les Films du Fleuve, Wild Bunch, Film i väst

Festivali, nagrade (izbor): Cannes 2022
 

17. apr. 19:00

Alcarràs

Španija, Italija, 2022; 120 minut
Režija: Carla Simón

Iskrena zgodba o preprosti družini pridelovalcev breskev, ki jo birokratski grehi preteklosti in novonastale družbeno-gospodarske razmere postavijo pred usodno preizkušnjo. Zlati medved letošnjega Berlinala.

Družina Solé se že dolga leta preživlja s pridelavo breskev v majhnem mestecu v osrčju Katalonije. A letos je vse drugače. Zaradi neurejenih papirjev glede lastništva hiše jim grozi izselitev, prodaja pridelka pa v vedno bolj krutih tržnih razmerah ne omogoča več dostojnega življenja. Vedno več kmetovalcev iz soseščine zemljo prodaja za postavitev energijskih solarnih sistemov. Medtem ko otroci še najmanj občutijo breme negotove prihodnosti, želi odraščajoči Roger v duhu mladostne zagnanosti družini pomagati, a njegov trmasti oče vedno večje breme tiho nosi na svojih ramenih. Bodo težave družino povezale ali povzročile njen razpad?

 

Moja družina prideluje breskve, še danes goji nasade. Ko smo se lotili tega projekta, sem dejala: 'Potrebujemo srečen konec.' Zatem pa smo se pogovarjali z raznimi družinskimi pridelovalci in ugotovili, da nimajo več upanja. Številni ljudje zapuščajo svoja posestva – ni več rodovnega nasledstva. Ne ker potomci nasadov ne bi želeli prevzeti, temveč ker pridelek ni pravično odkupljen. Vsako leto protestirajo, vendar brez pravega uspeha. Želela sem ponazoriti položaj poljedelstva danes, ne slike nekdanjih časov.
Carla Simón

O režiserju
Rojena leta 1986 v Barceloni. Po študiju avdiovizualnih komunikacij v rodnem mestu je režirala TV-serije na katalonski televiziji, nato pa študij nadaljevala na londonski Filmski šoli. Danes je uveljavljena režiserka in scenaristka, ki dejavno sodeluje pri filmskovzgojnem projektu Cinema en Curs. Leta 2013 je ustanovila organizacijo Young For Film!, ki film približuje otrokom in mladim.

Alcarràs

17. apr. 19:00
Več terminov

5,60 EUR

4,80 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Scenarij: Arnau Vilaró, Carla Simón
Igrajo: Jordi Pujol Dolcet (Qumet), Anna Otin (Dolors), Xenia Roset (Mariona), Albert Bosch (Roger), Ainet Jounou (Iris), Josep Abad (Rogelio), Montse Oró (Nati), Carles Cabós (Cisco), Berta Pipó (Gloria)

Produkcija: Elastica Films, Avalon Productora Cinematográfica, Vilaüt Film

Festivali, nagrade (izbor): Berlinale 2022 (zlati medved za najboljši film), Sydney 2022

28. mar. 19:00

Lunana: jak v razredu (Lunana: A Yak in the Classroom)

Butan, Kitajska 2019; 109 minut
Režija in scenarij: Pawo Choyning Dorji

Butanski nominiranec za tujejezičnega oskarja 2022 je vizualno dognana refleksija o iskanju smisla in sreče, ki ju nemalokrat najdemo tam, kjer bi to najmanj pričakovali.

Učiteljski pripravnik Ugyen sanjari o tem, da bi zapustil butansko prestolnico, se odselil v Avstralijo in tam uspel kot glasbenik. Njegove načrte prekriža vest, da bo moral zadnje leto pripravništva opraviti na osnovni šoli v Lunani, najodročnejšem kraju v Butanu. V himalajski vasi brez električne napeljave ga sprva prevzame malodušje, a se hitro prilagodi razmeram v novem okolju. Skupnost Uygena ga toplo sprejme in učenci ga pri priči vzljubijo. Kmalu spozna tudi Saldon, hčer vaškega starešine, ki mu odstre nove razsežnosti njegove stare ljubezni - glasbe.

 

Želel sem raziskati vprašanje: 'Je Butan res najsrečnejši kraj na svetu?' Vendar sem namesto enega samega odgovora podal idejo, da ni sreča tisto, kar navsezadnje iščemo v življenju, temveč pot, ki jo prehodimo v iskanju tistega, kar mislimo, da iščemo.
Pawo Choyning Dorji

O režiserju
Rojen leta 1983 v Darjeelingu, Indija. Po študiju v ZDA se je najprej uveljavil kot fotograf, po vrnitvi v Indijo pa je spoznal režiserja Khyentseja Norbuja ter z njim sodeloval v vlogi asistenta režije in producenta. Lunana: jak v razredu je njegov celovečerni prvenec, zanj pa si je prislužil nominacijo za tujejezičnega oskarja.

Lunana: jak v razredu (Lunana: A Yak in the Classroom)

28. mar. 19:00
Več terminov

5,60 EUR

4,80 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Igrajo: Sherab Dorji (Ugyen Dorji), Ugyen Norbu Lhendup (Michen), Kelden Lhamo Gurung (Saldon), Pem Zam (Pem Zam), Sangay Lham (Kencho), Chimi Dem (Pema);

Produkcija: Dangphu Dingphu: a 3 pigs production

Festivali, nagrade (izbor): Toronto 2021, London 2021, Palm Springs 2021, Busan 2021
 

9. feb. 19:00

Duše otoka (The Banshees of Inisherin)

Irska, Velika Britanija, ZDA 2022; 109 minut
Režija in scenarij: Martin McDonagh

Colin Farrell in Brendan Gleeson po več kot desetletju znova združena na velikem platnu v še enem triumfu irskega režiserja Martina McDonagha. 

Na Irskem leta 1923 divja državljanska vojna, a le streljaj od burnih dogodkov, na majhnem, konservativno urejenem otočku življenje teče kot običajno. Pádraic skupaj s sestro živi v skromni koči in se preživlja kot pridelovalec mleka. Vsako popoldne se skupaj s prijateljem, starejšim glasbenikom Colmom, odpravi v lokalni pub. A slednji nekega dne zavrne skupni odhod v gostilno in brez obrazložitve konča njuno prijateljstvo. Osupli Pádraic poskuša s pomočjo svoje sestre Siobhan in težavnega otočana Dominica na vsak način popraviti razpadlo prijateljstvo, vendar njegova prizadevanja vedno znova naletijo na gluha ušesa. Ko Colm nekdanjega prijatelja sooči z ultimatom, se napetost še poveča, njuna dejanja pa imajo daljnosežne posledice za vso vaško skupnost.

Želel sem povedati zelo preprosto zgodbo o razhodu. In ugotoviti, kako daleč lahko izpeljem preprosto komično in temačno zgodbo. Izjemno pomembno se mi je zdelo Colina in Brendana po štirinajstih letih znova združiti – vedno bi bila sprta prijatelja. To je bil prvotni zametek ideje.
Martin McDonagh

O režiserju
Rojen irskim staršem leta 1970 v Londonu. Pri šestnajstih je pustil šolo, da bi se posvetil pisanju gledaliških iger. Njegova prva predstava The Beauty Queen of Leenane (1996) je prejela vrsto nagrad, uspehe pa je nadaljeval tudi z nadaljnjimi odrskimi deli. Njegov prvi kratki film Six Shooter je osvojil oskarja za najboljši kratki film. Celovečerni prvenec Morilca na kolektivca je posnel leta 2008.

Duše otoka (The Banshees of Inisherin)

9. feb. 19:00
Več terminov

5,60 EUR

4,80 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Igrajo: Colin Farrell, Brendan Gleeson, Kerry Condon, Barry Keoghan, Pat Shortt, Gary Lydon, David Pearse, Sheila Flitton, Jon Kenny, Bríd Ní Neachtain 

Podukcija: Blueprint Pictures

Festivali, nagrade (izbor): Cannes 2022 (najboljši režiser), Karlovi Vari 2022, Toronto 2022, Vancouver 2022, New York 2022, London 2022 

19. jan. 19:30

Dvojna prevara (Heojil kyolshim)

Južna Koreja 2022; 138 minut
Režija: Park Chan-wook

Chan-wook se v svojem novem filmu veličastno pokloni zapuščini filma noir. 

Policija preiskuje primer smrti moškega, ki je z vrha pečine padel v prepad. Detektiv Hae-joon med preiskovanjem okoliščin obišče Seo-rae, ženo umrlega moškega. Ker ta ne kaže nikakršnih znakov vznemirjenja ali žalovanja zaradi moževe smrti, postane glavna osumljenka v primeru. Hae-joon se po intenzivnem zasliševanju loti prikritega opazovanja mlade vdove. Privlačno dekle ga začne vse bolj begati, še posebej ker tako dobro skriva svoja čustva. Detektiv in osumljenka tako razvijeta zapleteno razmerje, ki vodi k razumevanju storjenega zločina, a hkrati tudi zastira pogled nanj.  
 

Dvojna prevara je zgodba za odrasle. Je ljubezenska zgodba in detektivka obenem. Želim pa poudariti, da gre za zgodbo o izgubi, s katero se lahko vsak poistoveti. Namesto da bi jo obravnaval kot nazorno tragedijo, sem jo poskušal izraziti s subtilnostjo, eleganco in humorjem.
Park Chan-wook

O režiserju
Rojen leta 1963 v Seulu, Južna Koreja. Sprva se je kot goreč cinefil izmenoma loteval filmske kritike in režije, preboj pa je doživel s filmom Gongdong gyeongbi guyeok JSA, ki je v Koreji podiral rekorde gledanosti. Z drugim filmom Naklonjenost gospodični Maščevanje je ustvaril edinstven filmski slog, s canskima nagradama za filma Stari in Žeja pa je postal osrednje ime korejske filmske renesanse.

Dvojna prevara (Heojil kyolshim)

19. jan. 19:30
Več terminov

5,60 EUR

4,80 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Scenarij: Park Chan-wook, Seo-kyeong Jeong
Igrajo: Tang Wei (Seo-rae), Park Hae-il (Hae-jun), Go Kyung-Pyo (Soo-wan), Lee Jung-hyun, Jeong Min Park, Teo Yoo (Lee Joo Im), Jung Yi-seo, Hak-joo Lee, Seo Hyun-woo, Yong-woo Park (Ho-shin), Seung-mok Yoo, Jeong Ha-dam, Yeong-suk Jeong
 

Produkcija: Moho Film

Festivali, nagrade (izbor): Cannes 2022 (najboljši režiser), Karlovi Vari 2022, Toronto 2022, Vancouver 2022, New York 2022, London 2022 


 

Pretekli dogodek
21. nov. 2022 19:15

Najboljši kratki film: Sierra + dobitnik nagrade vodomec: Varen kraj (Safe Place)

Sierra
Estonija, 2022
Režija Sander Joon; scenarij Sander Joon; animacija Henri Veermäe, Valya Paneva, Teresa Baroet, Sander Joon
format DCP, barvni, dolžina 16'
Oče in sin izgubljata dirko. Da bi zmagal, se deček spremeni v avtomobilsko gumo.

***

Varen kraj (Sigurno mjesto)

Režija: Juraj Lerotić
Hrvaška, 2022, 102'
Scenarij: Juraj Lerotić
Fotografija: Marko Brdar
Igrajo: Snježana Sinovčić Šiškov (mama), Goran Marković (Damir), Juraj Lerotić (Bruno)

Psihološko poglobljen prikaz vpliva travmatičnega dogodka na dinamiko družine, omejen na en dan in zasnovan na osebni izkušnji režiserja, ki v filmu »svojo« vlogo tudi odigra.

Damir in Bruno sta brata. Damir je pravkar poskušal narediti samomor, a mu ni uspelo. Zdaj se mama in Bruno trudita zaščititi Damirja ne le pred njim samim, ampak tudi pred vse prej kot sočutnim sistemom v podobi nesramnih in sumničavih policistov ter brezosebnega, pogosto celo arogantnega zdravstvenega osebja.

Film sem zasnoval na osebni izkušnji. Kot ustvarjalca me nekako celo začudi, da je grozodejstvo, ki se mi je zgodilo, sploh mogoče. Do tega dogodka se nisem zavedal, da lahko stvari tako hitro, tako radikalno, brez kakršnega koli opozorila in pojasnila uidejo izpod nadzora. Nekoč so Slavoja Žižka vprašali, kako to, da toliko objavlja. Odgovoril je, da si, medtem ko piše, govori, da tega ne bo nikoli objavil. Mislim, da sem podobno pisal ta film – govoreč si, da ga nikoli ne bom posnel. Končalo se je tako, da zdaj celo igram v njem.
Juraj Lerotić

Najboljši kratki film: Sierra + dobitnik nagrade vodomec: Varen kraj (Safe Place)

21. nov. 2022 19:15
21. nov. 2022 19:15
Več terminov

6,50 EUR

6,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Pretekli dogodek
21. nov. 2022 17:00

Dobitnik nagrade Art kino mreže Slovenije in Kinotrip: Blizu (Close)

Režija: Lukas Dhont
Belgija, Nizozemska, Francija, 2022, 105

Film o odraščanju, ki seže v srce. Belgijski režiser Lukas Dhont je znova dokazal neprekosljiv dar za delo z naturščiki in s svojim drugim celovečercem prepričal žirijo filmskega festivala v Cannesu.

Trinajstletna Léo in Rémi sta neločljiva prijatelja. Fanta na idiličnem podeželju cele dneve preživljata skupaj in si ne predstavljata, da bi lahko karkoli prekinilo njuno brezskrbno skupno otroštvo. Ko se jeseni začne novo šolsko leto, sošolci opazijo njun tesni odnos in ju začnejo zafrkavati, da sta par. Léo si v jezi in sramu poišče nove prijatelje ter se posveti igranju hokeja. Tišina med nekdanjima sorodnima dušama postaja vse bolj mučna in najstnika se morata kmalu soočiti z vprašanjem, kaj je šlo narobe v njunem odnosu.

 

Kot otrok sem si pogosto odrekel intimno razmerje z drugim fantom, ker sem se bal tega odnosa. Prebral sem raziskavo ameriške psihologinje, ki je zajela okoli sto fantov med trinajstim in osemnajstim letom. Pri trinajstih so fantje svoja prijateljstva opisali kot zanje izjemno pomembna. Prijateljem so zaupali, z njimi delili skrivnosti, jih imeli radi. Niso se bali izraziti ljubezni, ki so jo čutili do prijateljev. Sledili so intervjuji pri petnajstih, šestnajstih, sedemnajstih in osemnajstih letih. Izsledki so pokazali, da je pri številnih vmes poseglo izkazovanje moškosti. Intimnost med temi fanti je bila prekinjena. Lukas Dhont

Dobitnik nagrade Art kino mreže Slovenije in Kinotrip: Blizu (Close)

21. nov. 2022 17:00
21. nov. 2022 17:00
Več terminov

6,50 EUR

6,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Scenarij:Lukas Dhont, Angelo Tijssens
Fotografija:Frank van den Eeden
Glasba:Valentin Hadjadj
 

Igrajo: Eden Dambrine (Léo), Gustav De Waele (Rémi), Émilie Dequenne (Sophie), Léa Drucker (Nathalie), Léon Bataille (Baptiste), Kevin Janssens (Peter), Igor van Dessel (Charlie), Marc Weiss (Yves)

22. dec. 19:00

Neskončnost (L'immensità)

Režija: Emanuele Crialese
Italija, Francija, 2022, 97'

Scenarij: Emanuele Crialese, Francesca Manieri, Vittorio Moroni
Fotografija: Gergely Pohárnok
Glasba: Rauelsson
Igrajo: Penélope Cruz (Clara), Vincenzo Amato (Felice), Elena Arvigo (Patrizia), Aurora Quattrocchi (Clarina mama), Filippo Pucillo (Andrea), Luana Giuliani (Adriana), Alvia Reale (Adriana), Carlo Gallo (Alberto), Rita De Donato (Marina), Laura Nardi (Serena)

Na spominih režiserja, ki je bil rojen kot deklica, usidrana družinska drama o skrhanih družinskih odnosih ter hrepenenju, ki prežema srca odraslih in otrok.

Rim, sedemdeseta leta: svet, razpet med rastjo novih sosesk in črno-belimi tv-oddajami ter družbenimi dosežki in zastarelimi družinskimi normativi. Clara in Felice sta se pravkar vselila v novo stanovanje. Njun zakon je v krizi: ne ljubita se več, a se ne zmoreta ločiti. Skupaj ju držijo le še njuni otroci, v katere Clara kanalizira vse svoje hrepenenje po svobodi. Najbolj se na Clarino nihanje razpoloženja in naraščajočo napetost med staršema odziva dvanajstletna Adriana, ki zavrača svoje ime in identiteto ter trdi, da je deček, kar že tako krhko družino privede na rob zloma. Medtem ko otroci čakajo, da jim nekaj pokaže pot – morda glas od zgoraj ali pa pesem na televiziji – se spremeni vse; tako v njih kot okrog njih.

Neskončnost je film, ki sem si ga od nekdaj prizadeval ustvariti /.../. Je film o spominu, za katerega sem potreboval večjo distanco, drugačno zavest. Kot vsa moja dela je v bistvu predvsem film o družini: o nedolžnosti otrok in o njihovem odnosu z mamo, ki je lahko zaživel le v umetniškem in človeškem srečanju s Penélope Cruz, z njeno rahločutnostjo in izjemno sposobnostjo interakcije s tremi zelo mladimi igralci, ki so pred filmsko kamero stali prvič.
Emanuele Crialese

O režiserju
Rojen leta 1965 v Rimu. Na Univerzi v New Yorku je študiral režijo. Prvenec Once We Were Strangers je posnel v ameriško-italijanski koprodukciji, potem pa se je vrnil v Italijo, kjer danes živi in ustvarja. V svojih filmih se pogosto poklanja svojim sicilijanskim koreninam.

Filmografija
1997 Once We Were Strangers
2002 Respiro (Grazijin otok)
2006 Golden Door (Zlata vrata)
2011 Terraferma
2022 L'immensita (Neskončnost)

Neskončnost (L'immensità)

22. dec. 19:00
23. dec. 19:00
25. dec. 19:00
26. dec. 17:00
27. dec. 17:00
28. dec. 19:00
29. dec. 19:00
30. dec. 17:00
Več terminov

5,60 EUR

5,20 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

19. dec. 19:30

Kristijan Krajnčan: Med se iskrí v temí

Skladatelj: Kristijan Krajnčan

Glasba: Kristijan Krajnčan, bobni, violončelo, tolkala; Tomaž Gajšt, trobenta, krilovka; Boštjan Simon, saksofon; Robert Jukič, kontrabas
Ples: Žigan Krajnčan, Katja Legin, Kristyna Šajtošova, Bor Prokofjev

Po odlični premieri na letošnjem Jazz festivalu Ljubljana se bo med iskril v temi tudi v dvorani Cankarjevega doma v prednovoletnem času. 

Gre za sodobno plesno-glasbeno predstavo po motivih slovenskega ljudskega izročila in mitologije. 

Predstava si prizadeva, da bi vrednote, ki so v današnjem hitrem življenjskem ritmu že davno pozabljene, ponovno priklicali iz teme. Od tod izvira zamisel za naslov; med predstavlja simbol človekove povezanosti in soodvisnosti od narave ter je kot zakopan, star ljudski zaklad, ki ga je vredno spraviti na površje. 

Vsebina predstave, ki se giblje od tradicionalne tematike do sodobnega medija, nagovarja širok krog občinstva: tako starejšo generacijo, ki ji je bližja tradicionalnost ljudskega plesa in glasbe, kot mlajšo v stiku s sodobnim. Različnost nagovora občinstva v zvočnem, vizualnem in žanrskem smislu omogoča organski spoj prvin tradicionalne in sodobne umetnosti ter služi medgeneracijskemu povezovanju. 

Avtor predstave Kristijan Krajnčan (Kranj, 1986) se je uveljavil kot eden najvidnejših in najplodovitejših evropskih umetnikov svoje generacije. Virtuoz na violončelu in bobnih, skladatelj in filmski ustvarjalec se s spajanjem različnih umetniških oblik že dolgo izmika enoznačnim  nalepkam. Njegovo delo zaznamujeta nenehno raziskovanje novih paradigem in ambicija združevanja antičnega pripovedništva s sodobnimi kreativnimi tehnikami. Je prejemnik več nagrad na vseh področjih ustvarjanja. 

Po svojem prvem interdisciplinarnem projektu Hidden Myth (Skriti mit, 2015) se s predstavo Med  se iskrí v temí vrača k slovenskim koreninam. Pri ustvarjanju ju je z bratom, koreografom in vodjo plesnega koncepta, Žiganom Krajnčanom, poleg ljudskega plesa in glasbe zanimalo vse, kar še  lahko navdihne proces kompozicije in koreografije: nenavadni običaji, mistični obredi, staroverstvo, folklorna mitologija in glasbeno ne tako poznana področja. 
 

Projekt je bil prava paša za ušesa in oči. Glasbeni izvajalci so namreč na odru sobivali s štirimi plesalci, med drugimi z Žiganom Krajnčanom, avtorjem koreografije in Kristijanovim bratom.  Gibalno-zvočno predstavo sta brata zasnovala na konceptu, ki izhaja iz slovenske folklore in mitologije, a je sodobno dopolnjen in preoblikovan. V tej luči sta si v pestrem in razgibanem  performansu glasba in gib kreativno sledila ter si puščala prostor v smislu, da je lahko tudi glasba zazvenela ali pa so plesalci prišli do izraza, ko se je ta ustavila.
Brigita Gračner in Jan Kopač, RŠ recenzija Jazz festivala Ljubljana 2022 (20. 6. 2022) 

Nato pa je sledil eden od nepričakovanih vrhuncev festivala. Predstava z dvema plesalcema in dvema plesalkama me je popolnoma očarala in požiral sem vsako noto in vsak gib na odru. Izjemen spoj modernega jazza in modernega plesa, ki je zajemal iz folklore in se nanjo skliceval.
Michal Kratochvíl, Jazzport (11. 6. 2022) 

Gre za zelo zanimivo glasbeno delo, ki ga je skupina odlično izvedla in prenesla v močan ples. Krajnčan je izjemen glasbenik in skladatelj. V svoji glasbi se opira na številne glasbene vire, v tem posebnem projektu pa prevladujejo novi klasični (beri: sodobni) elementi. Svojo glasbeno zgodbo skupaj s plesalci gradi tako čudovito, da se po nepričakovanem koncu nenadoma zaveš, da si slišal več kot uro glasbe in videl več kot uro plesa.
Dick Hovega, Written in Music (1. 7. 2022) 

To je bil nastop, od katerega nisi mogel odtrgati oči. Glasba in ples sta se v tej predstavi na prostem pod eno od številnih gora, ki določajo to območje, tako dobro združila.
Tim Dickeson, Jazzwise (5. 7. 2022) 
 

Kristijan Krajnčan: Med se iskrí v temí

19. dec. 19:30
Več terminov

12,00 EUR

8,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence

Producentka: Nataša Zavolovšek
Produkcija: Zavod Exodos Ljubljana
Koprodukcija: Cankarjev dom
 

Partnerja: Ustvarjalni center Krušče, Pekinpah
S podporo Mestne občine Ljubljana

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI