1. jun. 2020 18:00

Ženske, duševno zdravje in procesi okrevanja - prestavljeno na jesen

Prireditev je skladno z ukrepi Vlade RS za zajezitev epidemije novega koronavirusa prestavljena na jesen.
dr. Darja Zaviršek

Prireditev je skladno z ukrepi Vlade RS za zajezitev epidemije novega koronavirusa odpovedana.

Več o prestavljenih/odpovedanih prireditvah>>

Za vse informacije smo obiskovalcem na voljo na info@cd-cc.si, vstopnice@cd-cc.si ter prek zasebnih sporočil na družbenih omrežjih CD.



V zgodovini je veljal rek, da je »normalna ženska nora ženska«; zgodovino medicine in psihologije so preplavljale podobe histeričark, nimfomank in depresivnih žensk. Moški zdravniki in drugi strokovnjaki so jih opazovali, interpretirali njihovo vedenje in jih patologizirali. V drugi polovici 20. stoletja je nastal velik premik v razmišljanju, ki je kontekstualiziral t. im. »žensko vedenje« in stiske; družbeno neenakost, nasilje, spolne zlorabe, skrito diskriminiranje, skrbstveno delo in dvojno obremenjenost, ambivalentna sporočila in zgodovinsko utrjeno nerazumevanje ženskih izkušenj so zamenjali nekdanjo normalizacijo »ženske patologije«. Koncept okrevanja je naredil še korak naprej in iskal odgovore na to, kako lahko ženske izstopijo iz položaja »nemočne žrtve«; kako okrepijo samopodobo, kako se postavijo zase, govorijo o sebi in okrevajo po travmah. Tema predavanja bo pregled procesov, ki vodijo od patologiziranja k okrevanju, medsebojnemu sodelovanju in solidarnosti.

Red. prof. dr. Darja Zaviršek, sociologinja in profesorica socialnega dela, avtorica ter urednica številnih člankov in knjig s področij hendikepa, duševnega zdravja, spolov, nasilja nad ženskami in spolnih zlorab otrok. Je ustanoviteljica in nosilka Katedre za proučevanje socialne pravičnosti in vključevanja ter predsednica Vzhodnoevropske mreže šol za socialno delo. Je izvršna voljena članica Svetovne zveze šol za socialno delo (IASSW), kjer vodi odbor za mednarodne projekte, ter je od leta 2010 svetovna poročevalka za področje zdravja, hendikepa in duševnega zdravja. Od 2009 je članica mreže Akademske mreže za študije ljudi z ovirami – ANED, v kateri je poročevalka za Slovenijo.  

Ženske, duševno zdravje in procesi okrevanja - prestavljeno na jesen

1. jun. 2020 18:00
Več terminov

10 EUR
ves cikel 50 EUR

5% popust ob nakupu na cd-cc.si

Abishek Thapar
29. mar. 2020 18:30

Abhishek Thapar: Moj dom na razpotju (My Home at the Intersection) - prestavljeno oz. odpovedano

Prireditev je skladno z uredbo Ministrstva za zdravje prestavljena oz. odpovedana.

Prireditev je skladno z uredbo Ministrstva za zdravje prestavljena oz. odpovedana.

Več o prestavljenih/odpovedanih prireditvah>>

Za vse informacije smo obiskovalcem na voljo na info@cd-cc.si, vstopnice@cd-cc.si ali telefonski številki 01/2417-299 vsak delavnik od 10. do 15. ure ter prek zasebnih sporočil na družbenih omrežjih CD.

 

Pripovedovalski performans

V okviru 23. Pripovedovalskega festivala

Leta 1984 se je Pundžab, regija na severu Indije, v kateri je odraščal Abhishek Thapar, znašla v krvavem sporu med khalistanskimi skrajneži in indijsko vojsko, ki se je končal s pogromom nad civilnim prebivalstvom. Sedemletni Abhishek je s starši in sestro zapustil državo. Zdelo se je, da je svoj prvi dom za vedno prepustil pozabi. A leta 2016 se je z družino vrnil na kraj, kjer je nekoč stala njihova hiša. Nastal je intimen pripovedovalski performans za štirideset gledalcev, v katerem Abhishek Thapar s pomočjo različnih predmetov, materialov in dokumentarnega videa gradi pripoved o svojem odraščanju in iskanju izgubljenega doma.

V angleščini.

Abhishek Thapar: Moj dom na razpotju (My Home at the Intersection) - prestavljeno oz. odpovedano

29. mar. 2020 16:00
29. mar. 2020 18:30
Več terminov

10 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Nastopa: Abhishek Thapar

20. apr. 2020 19:00

Pravica do prekinitve življenja v času stremljenja po nesmrtnosti - odpovedano

Okrogla miza

Sodelujejo: dr. Borut Ošlaj, zdravnik dr. Dušan Keber;
Vodi: dr. Ali Žerdin

Pogovor o dilemah, s katerimi Harari začenja knjigo Homo Deus: Ali drži, da si človeštvo prizadeva doseči nesmrtnost? Kako podaljševanje življenja ter razvoj bio in nanotehnologije spremenjajo družbo? Komu bo dano, da bo žel sadove znanstvenih revolucij? Kaj znanstveni razvoj pomeni za etične dileme, povezane z evtanazijo?
 

V sodelovanju s Sobotno prilogo Dela

Pravica do prekinitve življenja v času stremljenja po nesmrtnosti - odpovedano

20. apr. 2020 19:00
Več terminov

Brezplačne vstopnice
Prosimo, da si v Informacijskem središču CD (podhod Maxija) zagotovite brezplačne vstopnice.

10. mar. 2020 20:00

Umetna inteligenca: največja grožnja ali največje upanje? PRESTAVLJENO

Prestavljene ali odpovedane vse prireditve razen razstav
Skladno z uredbo Ministrstva za zdravje smo v Cankarjevem domu vse prireditve do vključno 15. marca prestavili na poznejši datum ali jih odpovedali.
O nadomestnih datumih prireditev oz. načinih vračila kupnine bomo obveščali predvidoma po 16. marcu.

Prestavljene ali odpovedane vse prireditve razen razstav

Skladno z uredbo Ministrstva za zdravje smo v Cankarjevem domu vse prireditve do vključno 15. marca prestavili na poznejši datum ali jih odpovedali.
O nadomestnih datumih prireditev oz. načinih vračila kupnine bomo obveščali predvidoma po 16. marcu.

 Za vse informacije smo vam na voljo na info@cd-cci, vstopnice@cd-cc.si na telefonski številki 01/2417-299 vsak delovni dan med 11. in 13. ter 15. in 18. uro ter prek zasebnih sporočil na družbenih omrežjih CD.




Sodelujejo: dr. Luka Omladič, izvedenec Unesca za etična vprašanja, povezana z umetno inteligenco; dr. Michele Leonardi, direktor IBM Slovenija; Boštjan Špetič, ustanovitelj računalniške družbe Zemanta
Vodi: dr. Ali Žerdin

Izhodišče okrogle mize bo ugotovitev, da so možgani sicer osupljiv organ, a so evolucijsko ustvarjeni za drugačne okoliščine, kot jih oblikuje sodobni svet. Lahko umetna inteligenca to vrzel nadoknadi? Je res inteligentna ali gre zgolj za hiter in učinkovit algoritem?
 

Umetna inteligenca: največja grožnja ali največje upanje? PRESTAVLJENO

10. mar. 2020 20:00
Več terminov

Brezplačne vstopnice
Prosimo, da si v Informacijskem središču CD (podhod Maxija) zagotovite brezplačne vstopnice.

20. feb. 2020 19:00

Dojemanje sveta, bogastva in belcev na Papui Novi Gvineji

Dr. Borut Telban
Predavanje

Slovenski antropolog Borut Telban je skupnosti na Papui Novi Gvineji začel raziskovati leta 1986, po več kot treh desetletjih pa ugotavlja, da videnje in razumevanje majhnih neevropskih družb tudi v 21. stoletju ostajata ujeta v ukoreninjene miselne vzorce in izkoriščevalne dejavnosti neokolonialnih sil. To velja tudi za okoli osemsto jezikovnih skupin na od leta 1975 neodvisni Papui Novi Gvineji. Trenutni globalizacijski procesi, vključno s tistimi, ki so povezani s širitvijo novih tehnologij, so v marsičem zgolj nove oblike neokolonializma. Po drugi strani pa so predstave o svetu, bogastvu in belcih na Papui Novi Gvineji zelo specifične in nedomačinom težko razumljive.

Dojemanje sveta, bogastva in belcev na Papui Novi Gvineji

20. feb. 2020 19:00
Več terminov

Brezplačne vstopnice
Prosimo, da si v Informacijskem središču CD (podhod Maxija) zagotovite brezplačne vstopnice.

Pretekli dogodek
31. jan. 2020 19:00

Izdajalec (Il Traditore)

Režija: Marco Bellocchio

Resnična zgodba o mafijskem šefu Tommasu Buscetti, ki je v največjem protimafijskem sodnem procesu vseh časov oblastem pomagal do pomembne zmage v boju proti organiziranemu kriminalu.

V osemdesetih letih minulega stoletja v Italiji med šefi sicilijanske mafije divja vsesplošna vojna zaradi trgovine s heroinom. Tommaso Buscetta, viden pripadnik mafije, se pred vihro umakne v Brazilijo in od daleč opazuje, kako njegovi sinovi in bratje izgubljajo življenja v Palermu. On je morda naslednji. Ko ga brazilska policija aretira in izroči italijanskim oblastem, Buscetta sprejme odločitev, ki bo spremenila vse. Odloči se, da bo osebno spregovoril s sodnikom Giovannijem Falconejem, stopil na stran zakona in s tem prelomil večno zavezo, ki jo je sprejel ob vstopu v Cosa Nostro.

Protagonist je s stališča Cosa Nostre, mafijske tradicije, preteklosti in družine, ki ji pripada, zares izdajalec. Za Buscetto je izdajstvo izjemno boleča odločitev, vendar obenem s tem dejanjem zavrača določeno vrsto mafije, z odločitvami katere se ni strinjal. Vendar Buscetta ni junak; je pogumen človek, ki želi rešiti kožo sebe in svoje družine, je tudi precej konservativen, saj hrepeni po vrsti mafije, v kateri je bil vzgojen, ki ga je tako rekoč blagoslovila.
Marco Bellocchio)

Izdajalec (Il Traditore)

22. jan. 2020 19:00
23. jan. 2020 19:00
24. jan. 2020 19:00
25. jan. 2020 19:00
26. jan. 2020 18:00
27. jan. 2020 19:00
28. jan. 2020 19:00
29. jan. 2020 19:00
30. jan. 2020 19:00
31. jan. 2020 19:00
Več terminov

5'50 EUR
5* EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Italija, Francija, Brazilija, Nemčija 2019; 145 minut
Scenarij: Marco Bellocchio, Valia Santella, Ludovica Rampoldi, Francesco Piccolo, Francesco La Licata
 

Igrajo: Pierfrancesco Favino, Luigi Lo Cascio, Fausto Russo Alesi, Maria Fernanda Cândido, Fabrizio Ferracane, Nicola Calì, Giovanni Calcagno, Bruno Cariello, Bebo Storti, Vincenzo Pirrotta, Goffredo Maria Bruno

Festivali, nagrade (izbor):  Cannes 2019, München 2019, Italijanski zlati globusi 2019 (najboljša režija, najboljša izvirna glasba)

Pretekli dogodek
21. jan. 2020 19:30

Obtožujem! (J'accuse)

Režija: Roman Polanski

Roman Polanski po več kot desetletju svoj pogled ponovno usmerja v preteklost in prikaže razplet enega največjih političnih škandalov v francoski zgodovini. Velika nagrada žirije v Benetkah.

5. januarja 1895 obetavnemu oficirju Alfredu Dreyfusu zaradi vohunjenja za Nemčijo odvzamejo vojaški čin, ga obsodijo na dosmrtno ječo in ga pošljejo na Hudičev otok. Njegovemu ponižanju je priča tudi Georges Picquart, novi vodja vojaške obveščevalne enote, ki je dokazala Dreyfusovo krivdo. Ko Picquart odkrije, da zaupne informacije še vedno uhajajo na nemško stran, se znajde v nevarnem labirintu prevar in korupcije, ki ogrožajo ne samo njegovo čast, temveč tudi njegovo življenje.

 

 

V rani mladosti sem videl ameriški film Življenje Emila Zolaja. Presunil me je prizor, v katerem je bil častnik Dreyfus onečaščen. Celo tako dolgo nazaj sem si dejal, da bi nekega dne lahko ustvaril film o tej strašni zgodbi. /.../ Velike zgodbe pogosto vodijo v odlične filme, in Dreyfusova afera je izjemna zgodba. Zgodba po krivem obtoženega človeka vedno prevzame, vendar je tematika tudi zelo aktualna, glede na porast antisemitizma.
Roman Polanski

Obtožujem! (J'accuse)

10. jan. 2020 19:00
11. jan. 2020 19:00
12. jan. 2020 18:00
13. jan. 2020 19:00
14. jan. 2020 19:00
16. jan. 2020 19:00
17. jan. 2020 19:00
18. jan. 2020 18:00
19. jan. 2020 18:00
20. jan. 2020 19:30
21. jan. 2020 19:30
Več terminov

5'50 EUR
5* EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Francija, Italija, 2019

Scenarij: Roman Polanski, Robert Harris (roman)
Fotografija: Pawel Edelman
Glasba: Alexandre Desplat 
Montaža: Hervé de Luze

 

Igrajo: Jean Dujardin (Picquart), Louis Garrel (Alfred Dreyfus), Emmanuelle Seigner (Pauline Monnier), Grégory Gadebois (Henry), Hervé Pierre (general Gonse), Melvil Poupaud (Maître Labori), Mathieu Amalric (Bertillon)

Festivali, nagrade (izbor): Benetke 2018 (velika nagrada žirije, nagrada FIPRESCI)

Pretekli dogodek
9. jan. 2020 19:00

Nevidno življenje Evridike (A vida invisível de Eurídice Gusmao)

Režija: Karim Ainouz

V petdeseta leta postavljena, a sodobno zrežirana tropska melodrama o nezlomljivi vezi med brazilskima sestrama. Nagrada za najboljši film v sklopu Posebni pogled festivala v Cannesu.

Rio de Janeiro, zgodnja petdeseta leta. Osemnajstletna Euridice in dvajsetletna Guida sta zelo različni, a nerazdružljivi sestri. Živita pri nazadnjaških starših, v zelo tradicionalnem okolju, in sanjarita o drugačnem življenju: Euridice bi rada na Dunaju študirala klavir, Guida pa išče resnično ljubezen in se pusti omrežiti čednemu grškemu mornarju. S tem družini nakoplje sramoto in oče v navalu jeze med sestrama prekine vse stike. To je začetek dolge ločitve med ženskama, ki nikoli ne izgubita upanja, da bodo pisma, ki si jih pošiljata prek mame, prispela na pravi naslov, čeprav nanje nikoli ne dobita odgovora. Nekega dne pa ju doleti presenetljivo spoznanje …

Želel sem spregovoriti o generaciji žensk, ki so danes stare osemdeset in devetdeset, počasi izginjajoči generaciji. Kako je bilo živeti v času, ko ločitev ni bila dovoljena, seksualna revolucija se še ni začela in kontracepcijskih tablet ni bilo? Mislim, da so povojno obdobje v Braziliji zaznamovale zelo stroge, konservativne družinske vrednote.
Karim Aïnouz

Nevidno življenje Evridike (A vida invisível de Eurídice Gusmao)

1. jan. 2020 18:00
2. jan. 2020 19:00
3. jan. 2020 19:00
4. jan. 2020 19:00
5. jan. 2020 18:00
6. jan. 2020 19:00
7. jan. 2020 19:00
8. jan. 2020 19:00
9. jan. 2020 19:00
Več terminov

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Brazilija, 2019, 138'

Scenarij: Murilo Hauser, Inés Bortagaray, Karim Aïnouz, Martha Batalha (roman)
Fotografija:Hélène Louvart
Glasba: Benedikt Schiefer
Montaža: Heike Parplies

 

Igrajo: Carol Duarte (starejša Eurídice), Fernanda Montenegro (mlajša/younger Eurídice), Julia Stockler (Guida), Barbara Santos (Filomena)

Festivali, nagrade (izbor): Cannes 2019 (najboljši film v sklopu Posebni pogled), München/Munich 2019 (najboljša nemška koprodukcija)

15. feb. 2020 19:00

Vanesa Aibar: Kača (Sierpe)

Simbolika kače je večpomenska in ambivalentna, navzoča v mitih skoraj vseh kultur. Če jo nekateri razumejo kot podobo brutalne energije, je za druge alegorija modrosti, tretji prisegajo na pomen zla, nekateri pa v njej vidijo obnavljajoče se življene. V tem projektu je kača predvsem poosebljenje ženske moči. Enako kot Patricia Guerrero tudi Vanesa Aibar tradicijo flamenka razume kot možnost svobodnega vzpostavljanja analogije s sodobnostjo. V Kači nas sooči s svojim odnosom oz. razumevanjem pomena kače tako v mitologiji kot v »vsakdanjosti«, v razmerju med spoloma, še najbolj pa v plesu. Raziskuje in nadgrajuje formalne in simbolične temelje med plesom, imenovanim sierpe (kača), ter arhetipom plesa, ki je nastal na razumevanju romantike kot obdobja, ki do ekstrema poudari ženskost, njeno moč in veličino, obenem pa zahteva tudi poslušno ženo, ljubečo mater, skrbnico družine … kačo.

Vanesa Aibar: Kača (Sierpe)

15. feb. 2020 19:00
Več terminov

16 EUR
14* EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Koreografija, ples: Vanesa Aibar  
Kitara, kompozicije: José Torres Vicente
Petje: Tremendo Hijo
Vokal, zvočni efekti: Rocío Guzmán

 

Produkcija: Gestora de Nuevos Proyectos 
Koprodukcija: María Molina

Pretekli dogodek
25. nov. 2019 20:00

Prekla (Dilda)

Nagrada vodomec
Režija: Kantemir Balagov

Igrajo: Viktoria Mirošnicenko (Ija), Vasilisa Pereljgina (Maša), Andrej Bikov (Nikolaj Ivanovic), Igor Širokov (Saša), Konstantin Balakirev (Stepan), Ksenia Kutepova (Saševa mama), Timofej Glazkov (Paška)
Nagrade: Cannes 2019 – Posebni pogled (najboljša režija, nagrada FIPRESCI), Erevan/Yerevan (drugi najboljši celovecerec)


Intimna drama o tesnem prijateljstvu med mladima ženskama, ki se skupaj spopadata s posledicami vojne vihre.
Piše se leto 1945. Po enem najhujših obleganj v svetovni zgodovini je Leningrad v ruševinah, sredi nastalega razdejanja pa se ljudje še vedno borijo za preživetje. Mladi medicinski sestri Ija in Maša, ki ju poveže tragični dogodek, v tej zmedi skupaj iščeta smisel in upanje, ko skušata zaživeti na novo.

 

Na površju beseda prekla opisuje telesne lastnosti in videz glavne junakinje Ije, ki je zelo visoka. Vendar film Prekla bolj govori o okornosti - kot moji liki v filmu čutijo in izražajo čustva - nerodni so, po vojni se učijo znova živeti, kar jim ni lahko.
Kantemir Balagov

Prekla (Dilda)

25. nov. 2019 20:00
Več terminov

6'30 EUR
5'80* EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Rusija, 2019
Trajanje filma: 137

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija: ENKI