Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Po razstavi vodi kustos razstave Aleksander Bassin, muzejski svetnik.
V četrtek, 20. novembra 2025, ob 18.uri bo po razstavi vodil kustos Aleksander Bassin.
Zaradi omejenega števila mest so prijave na vodenje obvezne.
Prijavo z imenom in priimkom pošljite na e-naslov prijave@cd-cc.si
Prost vstop
Delavnice za otroke in mladostnike
S programom, ki spremlja razstavo Likovne zbirke Skupine Telekom Slovenije, Cankarjev dom ponuja ustvarjalne oglede razstave, temelječe na umetniškem posredovanju (angl. art mediation), ki bodo otrokom in mladostnikom pomagali na pristen način ugledati, pravzaprav doživeti vizualno umetnost, razstavljena dela pa sproščujoče, igrivo, povezovalno približali, kar bo ponujalo prostor za osebni in kolektivni izraz.
K oblikovanju programa smo tudi tokrat povabili kolektiv Oloop – Tjašo Bavcon in Jasmino Ferček – ki v svoji umetniško-oblikovalski praksi uporabljata sodelovalne, soustvarjalne in posredovalne pristope.
Umetniška mediacija ali posredovanje je način približevanja umetnosti, ki otroke in mladostnike spodbuja, da razstavo ne le opazujejo, ampak jo tudi soustvarjajo. Predstavlja most med umetniškim delom in obiskovalcem, kjer umetnost postane osebna izkušnja, ne le oddaljen predmet ogleda. Otroci in mladostniki skozi mediacijo raziskujejo lastne misli, čustva in asociacije, ki jih sprožijo likovna dela, pri tem pa se vzpostavi dialog med umetnino, opazovalcem in skupino. Mediatorske aktivnosti vključujejo igro, raziskovanje in ustvarjanje, kar mlade obiskovalce spodbuja k dejavni udeležbi. Umetnost tako ni predstavljena kot nekaj, kar »moraš razumeti«, temveč kot nekaj, kar lahko doživljaš in interpretiraš po svoje. Mediacija odpira prostor za domišljijo in ustvarjalnost ter omogoča izražanje skozi besede, gib, risbo ali igro. Pri mladostnikih spodbuja kritično razmišljanje in izmenjavo različnih pogledov, kar krepi občutek skupnosti in medsebojnega spoštovanja. Ogled likovnih del tako preseže običajen obisk galerije ter se spremeni v pristno, živo in navdihujočo izkušnjo.
Ponujeni program sestavljajo štirje izobraževalni sklopi, ki se po vsebinah in ciljih razlikujejo ter so namenjeni različnim osnovnošolskim triadam oziroma srednješolcem. Učitelji lahko izbirajo glede na starost svojih učencev, lahko pa izhajajo tudi iz potreb, ki jih prepoznavajo v določenem razredu – izražanje občutkov ali čustev, večja povezanost znotraj razreda, vzpostavljanje zaupljivih odnosov med učenci, krepitev izražanja in komunikacije.
Vsak sklop vsebuje uvodni del, v katerem se obiskovalci sprostijo skozi igrive, utelešene in čuječe dejavnosti, sledi ogled razstave, po tem pa voden ustvarjalni proces, v katerem se mladi lahko osebno in kolektivno povežejo z likovnimi deli, jih ponotranjijo in izrazijo po svoje. Ob zaključku sledi pogovor o izkušnji, ko je prav vsak povabljen, da deli svoje ustvarjalno doživetje.
Cena delavnice: 20 EUR / skupino (vstop na razstavo je prost)
Vidni svet brezmejnih povezav
Cankarjev dom v sodelovanju s Skupino Telekom Slovenije
Kustos razstave: Aleksander Bassin, muzejski svetnik
Postavitev razstave: Dorian R. Spanzel, Studio 84
Produkcija in oprema likovnih del: Studio in galerija Černe
Vodja razstavnega programa CD: Katarina Hergouth
Besedila: Aleksander Bassin
Grafično oblikovanje elementov za komuniciranje: Dorian R. Spanzel, Studio 84
Video projekcija: ©Jan Lukanović / TSmedia, Uroš Majerle / TSmedia
Izobraževalni program ob razstavi: Zavod Oloop
Likovna zbirka Skupine Telekom Slovenije je nastajala več desetletij in danes obsega več kot tisoč del: grafičnih, slikarskih, kiparskih ter nekaj prostorskih instalacij in javnih skulptur priznanih slovenskih likovnih umetnikov 20. in 21. stol. Razstava, ki bo tokrat prvič na ogled javnosti, bo predstavila okoli sto likovnih del, ki jih je izbral kustos razstave, muzejski svetnik Aleksander Bassin. Sprehodili se bomo skozi štiri poglavja – motivov ali zvrsti, ki se odslikavajo v izbranih grafičnih, slikarskih in kiparskih delih: Krajina, Kiparstvo, Figuralika, Abstrakcija. Avtorji približno polovice razstavljenih del so že preminuli priznani, večinoma slovenski umetniki in umetnice, drugo polovico pa predstavljajo sodobni likovni umetniki srednje in starejše generacije. Široka paleta različnih umetniških izrazov, zvrsti, tehnik in slogov priča o obsežnosti te likovne zbirke, družbeni odgovornosti in podpori, ki jo je podjetje izkazovalo več generacijam umetnikom. V tem duhu sta partnerja razstave, Cankarjev dom in Skupina Telekom Slovenije, razstavo obiskovalkam in obiskovalcem na ogled ponudila brezplačno.
Kustos razstave Aleksander Bassin je v obrazstavnem katalogu zapisal: »Krajinski žanr sledi najprej impresionističnemu videnju, naprej mistični interpretaciji krajine, barvni razpetosti v Primorju, rousseaujevskemu klicu romantične vrnitve k naravi, jesenski barvni zanesenosti, poletnemu občutju in zastrti eksotiki čiste narave. Kiparstvo je razpeto med interiersko in eksteriersko plastično formo v luči abstraktizma ter prestopa v novo figuraliko. Slikarski abstraktizem je prevladujoč pojav v večnem boju predmetno-nepredmetno, pri čemer se slednje oblikuje od lirske do geometrijske abstrakcije vse do nove ornamentike.«
Odpiramo eno mojih največjih in najzahtevnejših razstav. Po številu in kakovosti eksponatov jo lahko primerjamo z razstavo Magija umetnosti iz leta 2015, ki je bila najprej na ogled v Vili Manin in pozneje na Dunaju. Na razstavi predstavljamo približno 160 del, izbranih izmed več kot 300 pregledanih umetniških stvaritev. Selektivni pristop je zagotavljal, da razstavljamo predvsem dela najvišje kakovosti, pri čemer ima le redko kateri avtor zastopani dve deli.
Kustos razstave Aleksander Bassin, muzejski svetnik
V Likovno zbirko Skupine Telekom Slovenije, ki je predstavljena v obrazstavnem katalogu, so vključeni naslednji avtorji:
Zvest Apollonio, Stojan Batič, Nikolaj Beer, France Berhtold, Janez Bernik, Viktor Bernik, Jiři Bezlaj, Janez Boljka, Bogdan Borčič, Gianni Borta, Lucijan Bratuš, Mirko Bratuša, Andrej Brumen Čop, Jože Ciuha, Dragica Cvek Jordan, Ksenija Čerče, Rajko Čuber, Riko Debenjak, Boge Dimovski, Miligoj Dominko, Milan Erič, Vida Fakin, Črtomir Frelih, Gustav Gnamuš, Klementina Golija, France Gruden, Marjan Gumilar, Tine Horvat, Dževad Hozo, Zdenko Huzjan, Irwin, Stane Jagodič, Svetlana Jakimovska Rodić, Matija Jama, Andrej Jemec, Gašper Jemec, Mladen Jernejec, Boris Jesih, Vasilije Josip Jordan, Žiga Kariž, Dušan Kirbiš, Fran Klemenčič, Janez Knez, Matjaž Kocbek, Leon Koporc, Jože Kotar, Bojan Kovačič, Metka Krašovec, Gorazd Krnc, Tomaž Kržišnik, Ivan Lacković Croata, Janez Lajovic, Tone Lapajne, Gani Llalloshi, Zvonimir Lončarić, Vladimir Makuc, Miha Maleš, Adriana Maraž, Cveto Maršič, France Mesarič, Kiar Meško, France Mihelič, Ivo Mršnik, Ismar Mujezinović, Roberto Nanut, Valentin Oman, Gary Paller, France Peršin, Janez Pirnat, Jona Gal Planinc, Boštjan Plesničar, Silvester Plotajs Sicoe, Matjaž Počivavšek, Arjan Pregl, Đuro Pulitika, Boštjan Putrh, Ivan Rabuzin, Vjenceslav Richter, France Rotar, Eta Sadar Breznik, Brane Sever, France Slana, Vida Slivniker Belantič, Lojze Spacal, Zora Stančič, Gabrijel Stupica, Branko Suhy, Andraž Šalamun, Rudi Španzel, Jože Šubic, Tugo Sušnik, Drago Tršar, Marijan Tršar, Klavdij Tutta, Vladimir Veličković, Jana Vizjak, Žarko Vrezec, Petar Waldegg, Huiqin Wang, Leon Zakrajšek, Boris Zaplatil, Safet Zec, Karel Zelenko, Tilen Žbona.
Prost vstop
Slovenska arheologija skozi zvoke, simbole in prve zapisane besede
Razstava predstavlja slovensko arheologijo s tremi specifičnimi vrstami predmetov: tistimi, ki jih povezujemo z zvokom in glasbo (to so bodisi glasbila – od prazgodovinskih piščali iz kosti jamskih medvedov z antično dvojno piščaljo do novoveških železnih drumlic – bodisi ropotulje, ki so jih uporabljali pri ritualih ali kot otroške igrače); s simbolnimi predmeti (to so prazgodovinske figurine, verjetno upodobitve nam nepoznanih božanstev, kipci antičnih bogov, predmeti z vgraviranimi astralnimi simboli, predmeti v obliki živali, miniaturni predmeti in predmeti z vrezanimi figurami, ki govorijo zgodbo kot nekakšen strip); ter s tistimi, ki nosijo najzgodnejše zapisane besede (med njimi so primeri venetske pisave na odlomku bronaste situle in na srebrni ploščici, zapisi imen lokalnih božanstev, antična miniaturna knjižica in grafiti).
Vsi ti predmeti nam s svojimi zvoki, simboli ali zapisanimi besedami odstirajo nekoliko globljo dimenzijo duhovnosti, zabave in pojasnjevanje sveta ljudi iz preteklosti. Kažejo potrebo človeka po izražanju nečesa abstraktnega, po ustvarjanju simbolnega ter po trajnem zapisu zgodb, zaobljub in tudi nedovoljenih besed.
Razstava je bila prvotno predstavljena v okviru spremljevalnih dogodkov mednarodnega knjižnega sejma v Frankfurtu in častne gostje Slovenije jeseni leta 2023 ter bila nagrajena z Valvasorjevim odličjem (Valvasorjev nagelj) in priznanjem Slovenskega arheološkega društva.
Premierno bo na slovenskih tleh razstava zaživela v Galeriji Cankarjevega doma, ki bo v tokratni izvedbi nadgrajena tudi s poglobljenim in razgibanim izobraževalnim programom za šolske skupine.
V sodelovanju z Narodnim muzejem Slovenije (sodelujejo tudi: Pokrajinski muzej Celje, Pomurski muzej Murska Sobota, Pokrajinski muzej Ptuj Ormož, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Dolenjski muzej Novo mesto, Pokrajinski muzej Koper, Gorenjski muzej Kranj, Goriški muzej Nova Gorica, Tolminski muzej)
Cene vstopnic:
8,00 EUR, 6,00* EUR, družine: 16,00 EUR
Galerija CD in Narodni muzej Slovenije (kombinirana vstopnica), 10,00 ; 7,50* EUR, družine: 20,00 EUR
Po razstavi vodita kuratorki razstave Katarina Hergouth in Barbara Čeferin.
Po razstavi vodita kuratorki razstave Katarina Hergouth in Barbara Čeferin.
Zaradi omejenega števila mest so prijave na vodenje obvezne.
Prijavo z imenom in priimkom pošljite na naslov stiki@cd-cc.si.
Velika fotografska razstava enega največjih okoljevarstvenih fotografov današnjega časa, Nicka Brandta (1964).
Napočil bo dan je globalna fotografska serija, v kateri so prikazani ljudje in živali, ki sta jih prizadela poslabšanje in uničenje okolja. Serija je nastala v različnih državah sveta, ki so med najmanj odgovornimi za podnebne spremembe, so jih pa te močno prizadele. Prvi poglavji sta bili fotografirani v Keniji, Zimbabveju (2020) in Boliviji (2022), Potopi se in se dvigni (SINK / RISE), tretje poglavje serije, pa na Fidžiju (2023), kjer je avtor pod vodo fotografiral izključno ljudi – tamkajšnje prebivalce, na katere je že, še bolj pa bo v prihajajočih letih, neposredno vplival dvig morske gladine.
A kljub izgubam so portretiranci – tako ljudje kot živali – preživeli; in v tem serija ponuja tudi upanje in možnost za naprej.
Prijava na vodeni ogled po razstavi >>
V sodelovanju z Galerijo Fotografijo in WILLAS Contemporary
Bezplačne vstopnice
Zaradi omejenega števila mest so prijave na vodenje obvezne.
Prijavo z imenom in priimkom pošljite na naslov stiki@cd-cc.si.
Ogled razstave na Svetovni dan čebel v Galeriji CD po znižani ceni: 5,00 I 3,50* EUR
(*EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence)
Velika fotografska razstava enega največjih okoljevarstvenih fotografov današnjega časa, Nicka Brandta (1964).
Napočil bo dan je globalna fotografska serija, v kateri so prikazani ljudje in živali, ki sta jih prizadela poslabšanje in uničenje okolja. Serija je nastala v različnih državah sveta, ki so med najmanj odgovornimi za podnebne spremembe, so jih pa te močno prizadele. Prvi poglavji sta bili fotografirani v Keniji, Zimbabveju (2020) in Boliviji (2022), Potopi se in se dvigni (SINK / RISE), tretje poglavje serije, pa na Fidžiju (2023), kjer je avtor pod vodo fotografiral izključno ljudi – tamkajšnje prebivalce, na katere je že, še bolj pa bo v prihajajočih letih, neposredno vplival dvig morske gladine.
A kljub izgubam so portretiranci – tako ljudje kot živali – preživeli; in v tem serija ponuja tudi upanje in možnost za naprej.
Prijava na vodeni ogled po razstavi >>
V sodelovanju z Galerijo Fotografijo in WILLAS Contemporary
Cene vstopnic
Vstopnica odrasli: 10 EUR/osebo
Vstopnica znižana: 7 EUR/osebo (za mlajše od 25 in starejši od 65 let)
Brezplačen vstop: otroci do 10. leta, imetniki EU kartice ugodnosti za invalide, spremljevalci invalidov, turistični vodniki, brezposleni ter imetniki kartic ICOM, PRESS, SMD, SUZD, AICA.
Javno vodenje: cena vstopnice, BREZ doplačila za vodenje
Cena vstopnice, BREZ doplačila za vodenje
Ogled razstave na Svetovni dan čebel v Galeriji CD po znižani ceni: 5, 3'50* EUR
Brezplačen vstop: otroci do 10. leta, imetniki EU kartice ugodnosti za invalide, spremljevalci invalidov, turistični vodniki, brezposleni ter imetniki kartic ICOM, PRESS, SMD, SUZD, AICA.
Zaradi omejenega števila mest so prijave na vodenje obvezne.
Prijavo z imenom in priimkom pošljite na naslov stiki@cd-cc.si.
Velika fotografska razstava enega največjih okoljevarstvenih fotografov današnjega časa, Nicka Brandta (1964).
Napočil bo dan je globalna fotografska serija, v kateri so prikazani ljudje in živali, ki sta jih prizadela poslabšanje in uničenje okolja. Serija je nastala v različnih državah sveta, ki so med najmanj odgovornimi za podnebne spremembe, so jih pa te močno prizadele. Prvi poglavji sta bili fotografirani v Keniji, Zimbabveju (2020) in Boliviji (2022), Potopi se in se dvigni (SINK / RISE), tretje poglavje serije, pa na Fidžiju (2023), kjer je avtor pod vodo fotografiral izključno ljudi – tamkajšnje prebivalce, na katere je že, še bolj pa bo v prihajajočih letih, neposredno vplival dvig morske gladine.
A kljub izgubam so portretiranci – tako ljudje kot živali – preživeli; in v tem serija ponuja tudi upanje in možnost za naprej.
Prijava na vodeni ogled po razstavi >>
V sodelovanju z Galerijo Fotografijo in WILLAS Contemporary
Brezplačne vstopnice
Po razstavi bosta v četrtek, 4. septembra, ob 18. uri vodili kustosinji razstave, Barbara Čeferin, direktorica in ustanoviteljica Galerije Fotografija, in Katarina Hergouth, vodja razstavnega programa CD.
Zaradi omejenega števila mest so prijave na vodenje obvezne.
Prijavo z imenom in priimkom pošljite na naslov prijave@cd-cc.si.
Velika fotografska razstava enega največjih okoljevarstvenih fotografov današnjega časa, Nicka Brandta (1964).
Napočil bo dan je globalna fotografska serija, v kateri so prikazani ljudje in živali, ki sta jih prizadela poslabšanje in uničenje okolja. Serija je nastala v različnih državah sveta, ki so med najmanj odgovornimi za podnebne spremembe, so jih pa te močno prizadele. Prvi poglavji sta bili fotografirani v Keniji, Zimbabveju (2020) in Boliviji (2022), Potopi se in se dvigni (SINK / RISE), tretje poglavje serije, pa na Fidžiju (2023), kjer je avtor pod vodo fotografiral izključno ljudi – tamkajšnje prebivalce, na katere je že, še bolj pa bo v prihajajočih letih, neposredno vplival dvig morske gladine.
A kljub izgubam so portretiranci – tako ljudje kot živali – preživeli; in v tem serija ponuja tudi upanje in možnost za naprej.
Prijava na vodeni ogled po razstavi >>
V sodelovanju z Galerijo Fotografijo in WILLAS Contemporary
Cene vstopnic
Vstopnica odrasli: 10 EUR/osebo
Vstopnica znižana: 7 EUR/osebo (za mlajše od 25 in starejši od 65 let)
Brezplačen vstop: otroci do 10. leta, imetniki EU kartice ugodnosti za invalide, spremljevalci invalidov, turistični vodniki, brezposleni ter imetniki kartic ICOM, PRESS, SMD, SUZD, AICA.
Javno vodenje: cena vstopnice, BREZ doplačila za vodenje
Cena vstopnice, BREZ doplačila za vodenje
Brezplačen vstop: otroci do 10. leta, imetniki EU kartice ugodnosti za invalide, spremljevalci invalidov, turistični vodniki, brezposleni ter imetniki kartic ICOM, PRESS, SMD, SUZD, AICA.
Obvezne prijave do 7. 2. na stiki@cd-cc.si
Slovenski bienale ilustracije, ki ga je ustanovila Sekcija ilustratorjev Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov (ZDSLU), vse od leta 1993 prispeva k uveljavljanju ilustracije kot pomembne likovne discipline v vzgojni in izobraževalni vlogi. Na razstavi bodo predstavljena dela slovenskih ilustratork in ilustratorjevjev vseh generacij in produkcija slovenskih založb zadnjih petih let po izboru petčlanske žirije. Žirija izbere tudi prejemnike nagrad Hinka Smrekarja, ki so najvišje slovensko priznanje na področju ilustracije. Posebna izpostavitev na razstavi gre vsakokratnemu dobitniku nagrade za življenjsko delo, letos je to ilustrator, slikar, grafik in oblikovalec Tomaž Kržišnik. Nagrada je bila podeljena posthumno.
Kuratorka razstave: Petra Kosi (ZDSLU)
V sodelovanju z Zvezo društev slovenskih likovnih umetnikov (ZDSLU), Sekcija ilustratorjev
Brezplačno; obvezne prijave do 7. 2. na stiki@cd-cc.si
Trajanje: 45 minut
Zadnje komentirano vodenje po letošnjem Slovenskem bienalu ilustracije bo z ilustratorko Leo Vučko, prejemnico priznanja Hinka Smrekarja za mladega ustvarjalca za delo Legenda o Zlatorogu, produkcija Octopics, 2022.
V utemeljitev nagrade je žirija zapisala:
Lea Vučko vnaša v svet ilustracij inovativne mešane tehnike na kreativen in estetski način. V sodobni ilustraciji je uporaba novih tehnologij postala nekaj običajnega, toda izziv predstavlja presežno razumevanje novih upodobitvenih tehnik s katerim avtorica uspe nadgraditi ne samo vizualno, temveč tudi vsebinsko pojmovanje ilustrirane vsebine. Njene ilustracije so izlet v svet nebrzdane domišljije in barvitosti, kar doseže tudi z uporabo animacije. Lea Vučko odpira nove poti v pojmovanju ilustracije in tako v svojem delu uspešno povezuje sodobno oblikovanje, vizualno umetnost in žlahtno tradicijo knjižne ilustracije.
***
Obvezna predhodna prijava na e-naslov: stiki@cd-cc.si
Komentirano vodenje: cena vstopnice, BREZ doplačila
Vstopnica odrasli: 6 EUR/osebo
Vstopnica znižana: 4 EUR*/osebo (*mlajši od 25 in starejši od 65 let)
Brezplačen vstop: otroci do 12. leta, imetniki EU kartice ugodnosti za invalide, imetniki veljavnih muzejskih kartic.
Cena vstopnice razstave, BREZ doplačila
Obvezna predhodna prijava na e-naslov: stiki@cd-cc.si