Lepi dnevi v Aranjuezu
31. dec. 2019 19:30

Lepi dnevi v Aranjuezu

Silvestrovo v družbi nobelovega nagrajenca in vrhunskih slovenskih igralcev.

Veliko je predstav, a redke najbolj neposredno soočijo aktualnega Nobelovega nagrajenca za literaturo ter dva velikana aktualne slovenske igralske srenje. Na enem stolu sedi Nataša Barbara Gračner, drugega zaseda Ivo Ban. Nataša Barbara Gračner je dobitnica osmih Borštnikovih nagrad za vlogo ter, med drugimi, tudi nagrade Prešernovega sklada in Severjeve nagrade za igralske stvaritve. Ivo Ban je bil ves čas zaposlitve v osrednji slovenski gledališki ustanovi od leta 1975 njen prvak. Prejemnik med drugim tudi osmih Borštnikovih nagrad za igro, Borštnikovega prstana in Sterijeve nagrade. 

Igralca v zgodbi nimata imen, sta zgolj moški in ženska, ki sedita in se pogovarjata. O njiju vemo le, da se že dolgo poznata, da je njuno razmerje prijateljsko in dovolj intimno, da ženska lahko pripoveduje o podrobnostih svojih avantur. Zgodba, ki jo govorita, gre nekako takole: odločita se, da bosta preživela sončno popoldne ob pogovoru o ljubezni, ki postane temeljna in subtilna refleksija o življenju v dvoje. Poglabljata se v filigranske detajle čustev in se sprašujeta o večnih temah privlačnosti med spoloma. Pravilo igre sta odkritost in iskrenost, dialog pa ne meri na vnaprej določen iztek tega sproščenega, a intenzivnega srečanja. Dialog med moškim in žensko je njuna poletna igra na nekem vrtu, v kateri pridejo na dan spomini in čustva osebne, predvsem pa splošne narave. 

Tako rekoč variacija Ob letu osorej, uspešnice Cankarjevega doma iz davnih osemdesetih, v kateri pa tako kot takrat in tam ponovno nastopa – Ivo Ban. Pomenljivo? Gotovo. S to razliko, da je tokrat dovolj, da se moški in ženska srečata zgolj enkrat.  
Pogovor poteka v vrhunskem prevodu Štefana Vevarja ter pod filigranskim, rahločutnim in hkrati skrajno asketskim vodenjem režiserja Igorja Pisona, ki je nase pred nekaj sezonami opozoril z odlično interpretacijo besedila Angel pozabe Maje Haderlap. Takole pravi o svojem zadnjem delu:

Pri poslušanju in dojemanju poetičnih besedil je gledalec hitre družbe vedno pod pritiskom, da je poetiziranje izguba časa. A prav danes so takšna besedila prepotrebna, da ne izgubimo svojih človeških lastnosti, svoje humanosti.

Zgodbo moškega in ženske je izpisal aktualni nobelovec Peter Handke, enfant terrible osrednjeevropskega (pa tudi širše) literarnega prostora, genialen ustvarjalec, sopotnik različnih literarnih obdobij, ostro pero in luciden premišljevalec sveta, raje polemičen kot ne. Za svoje besedilo je izbral preprost podnaslov »poletni dialog« in s tem poudaril usmeritev pogovora. Ta ne želi razvijati in skleniti zgodbe, a se dotakne veliko zgodb, ki so lahko življenjska izkušnja vsake ženske in moškega. Vlogi sta oropani imen, a ravno zato pomenljivi in blazno zanimivi. Tudi brez imen smo soočeni s portreti skorajda slehernikov, ki pa v interpretaciji dveh velikih ustvarjalcev dobijo skrajno osebno, intimno podobo. In to je bistvo (vsakega) pogovora. Razgaljanje do konca. Do zadnjega vlakna, to pa na sublimen in perfektno odigan igralski zamah.  


Katerikoli oder z veseljem gosti velike igralce. Nataša Barbara Gračner in Ivo Ban to sta. Kar pomeni, da smo priče čistemu gledališkemu užitku. 

Lepi dnevi v Aranjuezu

31. dec. 2019 19:30
31. dec. 2019 19:30
Več terminov

22 EUR

5% popust ob nakupu na www.cd-cc.si

Režiser: Igor Pison
Prevod: Štefan Vevar
Scenografija: Igor Pison
Kostumografija: Belinda Radulović
Asistentka režiserja: Gioia Battista
Lektor: Jože Faganel
Fotograf: Luca Quaia

Predstava traja 60 minut.

Igrata:
Ženska: Nataša Barbara Gračner
Moški: Ivo Ban

Ivanka

Ivanka

Ivanka
najboljša spremljevalka na prireditve.

Uršula Cetinski

Blog Uršule Cetinski

Generalna direktorica CD,
Uršula Cetinski,
svoje misli o prireditvah
in drugem aktualnem dogajanju
v CD in širše
strne v kratke zapise.

Vabljeni k branju.

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI