Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Izgubljeni spomin na dom kot obljubljena dežela
Osrednja tema Pripovedovalskega festivala, že 26. po vrsti, bo Indija Koromandija, tista dežela, v kateri je vsem dobro. Nekje na zemlji je, morda čisto blizu nas, le poti do nje nikakor ne najdemo. V času, ko si je nemogoče zamisliti prihodnost, verjamemo, da je kolektivno utopično razmišljanje lahko konstruktivna sila, ki seže onkraj brezplodne sanjarije. Festivalske zgodbe bodo tako med drugim pripovedovale tudi o tem, kako si idealno deželo zamišljajo pravljice, miti in druge zgodbe ter kako si jo (če je to sploh mogoče) zamišljajo ustvarjalci festivalskih dogodkov. 26. Pripovedovalski festival bo potekal v Cankarjevem domu in na drugih prizoriščih po Ljubljani, v poletnih mesecih pa bo pripovedovalske dogodke pripeljal tudi v druge kraje po Sloveniji.
Osrednji tuji pripovedovalski gost bo Abhishek Thapar, indijski performer, ki v svojih pogosto družbeno angažiranih performansih pripovedovanje ustvarjalno prepleta z dokumentarnim filmom in predmetnim gledališčem. Na festival prihaja z dokumentarno-pripovedovalskih performansom Moj dom na razpotju / My home at the Intersection, v katerem za gledalce skozi preplet fikcijskega in avtobiografskega pripovedovanja, pa tudi vonjev in okusov svojega otroštva, poustvari prostor skoraj izgubljenih in ponovno ubesedenih spominov na zgodnja leta in dom, ki so ga morali s starši in sestro zaradi vojne v vsega eni noči zapustiti.
Kot Abhishek Thapar pripoveduje v predstavi, se je Pundžab, regija na severu Indije, kjer je odraščal, leta 1984 znašla v krvavem sporu med kalistanskimi skrajneži in indijsko vojsko, ki se je končal s pogromom nad civilnim prebivalstvom. Abhishkovi zgodnji otroški spomini na politično dogajanje so sicer medli, pa vendar lahko z oddaljenostjo odraslega človeka skozi drobne družinske zgodbe natančno razbira, kako so politične razmere posegale v njihovo družinsko življenje, zapustitev doma pa povzročila globoko bolečino, ki je zamolčana ostala z njimi tudi, ko so si že ustvarili novo življenje. Njegov performans je pripoved o poskusu vzpostavljanja stvarnega in domišljijskega prostora, v katerem je mogoča pomiritev z bolečo preteklostjo.
Generalna direktorica CD,
Uršula Cetinski,
svoje misli o prireditvah
in drugem aktualnem dogajanju
v CD in širše
strne v kratke zapise.