Matija Ferlin Foto Aleš Rosa
8. nov. 20:00

Sad Sam Manifestacija: Sad Sam Matthäus

Dnevi posvečeni opusu Matije Ferlina

Matija Ferlin in dramaturg Goran Ferčec po seriji uspešnih projektov z naslovom Sad Sam nadaljujeta odrsko raziskovanje razmerja med koreografijo, govorom, narativnostjo in uprizarjanjem, tokrat v dialogu z monumentalnim oratorijem Pasijon po Mateju (Matthäus-Passion) Johanna Sebastiana Bacha. Ideja za predstavo se je porodila leta 2019, ko je umetniški direktor osrednjega avstrijskega festivala Dunajski slavnostni tedni, Christophe Slagmuylder, Matijo povabil k sodelovanju v 70. izdaji festivala, ki pa je bila pozneje zaradi pandemije covida 19 preložena na letos.

Sad Sam Matthäus je predstava za enega performerja, ki skozi svojevrstno odrsko hibridnost vzpostavlja dialog med glasbo ter performativnim plesom in gledališčem, kanonom in osebnim. Predstava se dotika tem, kot so smrt, trpljenje, skušnjava, mesenost, razmerje med posameznikom in družbo, med izdajo in odpuščanjem, pri tem pa se opira na glasbeno in pripovedno strukturo Pasijona ter na osebne refleksije in metafizična preizpraševanja nedoumljivih in pretresljivih primerov smrti v Ferlinovi družini. Obsežen simbolni korpus zabrisuje razmejitve med verjetnim in nemogočim, racionalnim in intuitivnim, izmišljenim in stvarnim. Pasijon lahko danes beremo in razumemo kot univerzalni habitus časa; kot povezovalno stanje, kot prepoznavni znak, kot simbol, na katerega se pripenja upanje sveta, staro več kot dva tisoč let. 

Pasijon jemljem kot metafizično in filozofsko izhodišče za razumevanje sedanjega trenutka. Po drugi strani ga vidim tudi kot snov, ki mi omogoči vrnitev k sebi, k intimnemu preizpraševanju trpljenja, njegovih narativov, izkustev, strahov. Kot koreografa, čigar telo občuti učinke izčrpavanja skozi izvedbo, me zanima, kaj se zgodi s telesom, ko tega, kar se od njega pričakuje, ne zmore več. Poleg tega je nekaj lucidnega v Bachovem poskusu, da trpljenje uglasbi, prav tako pa je nekaj skrajno tveganega in nepredvidljivega v mojih lastnih prizadevanjih, da ustvarim solo na Bachov Pasijon, solo o sebi, moji družini, o našem času in mukah. Zavedam se, da je ta predstava niz tveganj, niz nemogočega, niz izzivov. Vendar so prav tovrstni poskusi po mojem mnenju vredni umetniške raziskave in premisleka.Matija Ferlin ob premieri predstave

Hrvaški koreograf Matija Ferlin je veliki oratorij Johanna Sebastiana Bacha prelil v navdušujočo sodobno plesno predstavo ... Gre tako za poetično kot politično izjemno domiselno umetniško uprizoritev, ki kljub spoštljivi dolžini niti za trenutek ne zdrsne v dolgočasje.
11. 7. 2021, Der Standard, Bachov Pasijon po Mateju na Dunajskih slavnostnih tednih, Helmut Ploebst
 

Pasijon po Mateju Johanna Sebastiana Bacha je monumentalno delo, ki skoraj tri ure glasbeno slavi Kristusovo trpljenje in smrt. Za to je potrebna vzdržljivost, kar dobro ve tudi hrvaški koreograf Matija Ferlin. To zvočno ozadje je uporabil v predstavi Sad Sam Matthäus, v kateri obravnava vprašanja minljivosti, bolečine in umiranja. V veliko pogledih barvit in ganljiv dosežek je bil v petek zvečer premierno predstavljen na Dunajskih slavnostnih tednih.
10. 7. 2021, Salzburger Nachrichten, Ferlinov Sad Sam Matthäus na Dunajskih slavnostnih tednih 
 

Sad Sam Manifestacija: Sad Sam Matthäus

8. nov. 20:00
Več terminov

14,00 EUR

12,00 EUR* * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije

Režija, koreografija, izvedba: Matija Ferlin
Dramaturgija: Goran Ferčec
Besedilo: Goran Ferčec, Matija Ferlin
Glasba v predstavi: Johann Sebastian Bach, Pasijon po Mateju, BWV 244, izvedba: Philippe Herreweghe / Collegium Vocale Gent, z dovoljenjem založb Harmonia Mundi in [PIAS]
Scenografija: Mauricio Ferlin
Oblikovanje zvoka: Luka Prinčič
Oblikovanje luči, vodja tehnike: Saša Fistrić
Kostumografija: Desa Janković, Matija Ferlin
Asistentka režije: Rajna Racz
Vodja produkcije: Maja Delak
Asistentka produkcije: Sabrina Železnik
Izvršna produkcija: Silvija Stipanov
Vizualna podoba: Tina Ivezić, Christophe Chemin, Ana Buljan  
Prevodi: Danijela Bilić Rojnić, Ana Uglešić, Katja Kosi, Maša Dabić

 

Produkcija: Emanat, Matija Ferlin
Koprodukcija: Dunajski slavnostni tedni, CND Nacionalni plesni center, Istrsko narodno gledališče – Mestno gledališče Pulj
Partnerji: Mediteranski plesni center Svetvinčenat, Bunker, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
S podporo: Zagrebško gledališče mladih
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Mesto Pulj, Mesto Zagreb

Solo, trajanje tri ure (s premorom)

Ivanka

Ivanka

Ivanka
najboljša spremljevalka na prireditve.

prijava

Bodite med prvimi ...

....  ki boste izvedeli, katere koncerte, predavanja, gledališka in plesna gostovanja in drugo pripravljamo v Cankarjevem domu,

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI