Likovni kritiki izbirajo
Prvo preddverje
Termini:
6. mar. 2018 –
9. apr. 2018

Vstop prost

Pri spletnem nakupu vstopnic za posamezne predstave prek www.cd-cc.si obiskovalcem nudimo 5% popust!
Cikel vizualnih postavitev

Likovni kritiki izbirajo

V sodelovanju s Slovenskim društvom likovnih kritikov

 

Izbor: Aleksander Bassin                                                                    
Avtorica: Helena Tahir

»V vsem življenjskem kaosu in zmedenosti paradigme umetnosti, ki smo ji priče dandanes, sem si želela ustvariti nekaj idejno preprostega, liričnega in lepega v klasičnem pomenu besede. Moja dela temeljijo na principu harmonije, ki jo dose-gam s ponovitvami različnih elementov.« (Helena Tahir, 2018)

V kontekstu tako imenovane »ultrademokracije«, ki je zavladala tudi v sodobni vizualni umetnosti, v kateri so v uporabi različni, tudi reciklirani posegi s pomočjo elektronske tehnologije, kljubuje pojav figure, figurativnosti še vedno zaradi avtorske razsežnosti, ki jo določata prostorska in duhovna, mentalna kategorija. Ti povezuje skupen modernistični imenovalec – če priznamo vrnitev modernizma po postmodernizmu – tako da znova definirata funkcijo figure s podtonom (povrnjene) izraznosti in močno zavezujočim namenom dokazovanja resničnosti obstoja v umetniškem svetu, utemeljenem na predstavitvenih vizualnih izkušnjah stvarnosti.

Portretne študije v grafični tehniki Helene Tahir razkrivajo kot iz temne svetlobe izhajajoče, detajlno poudarjene obrazne strukture. Čemu predvsem tak pristop, taka zanesenost in hkrati prepričanost mlade ustvarjalke, ki si tako utira strmo pot v izrazni umetniški svet?

Zdi se, da se odgovor skriva v dejstvu, da prav obrazi vedno prevzamejo, da njihove portretne podobe niso samo naličja izbranih posameznikov. Da se torej izpostavlja neke vrste vzorec, ki opozarja na človeški lik: da postaja obraz medij subjektivnega pomena in da se prek njega razkriva strategija današnjega časa, se pravi njegovega umetnostnega izražanja.

 

V obeh grafičnih serijah (črno-beli in barvni linorez) zajema umetnica iz otroštva – iz spominskega sveta ter tistega, ki ga podoživi in presname ob brskanju po internetu. Ob oblikovanju matrice za visoki tisk (zasnova je digitalni kolaž, sledijo gravure več barvnih matric na linoleju) se izrisujejo odgovori, ki ustrezajo njeni vse bolj očitni osebni kozmogoniji in ki temelji na »bolj resničnem od resničnega« (Baudrillard): kot izsanjana posthistorična čas in kraj, obžarjena z neoromantično misterijo, v kateri se je poveličanje iluzionizma že davno umaknilo.

Razstavljena dela:

  1. Iz serije V vrtincu, 90 x 65 cm, linorez, 2017
  2. Iz serije Osvetlitve, 70 x 50 cm, barvni linorez in ročni tisk, 2015 /reproducirana/
  3. Iz serije V vrtincu, 90 x 65 cm, linorez, 2017 /reproducirana/
  4. Iz serije Osvetlitve, 36 x 50 cm, barvni linorez in ročni tisk, 2015

 

Helena Tahir
2015                 
Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Ljubljana – dodiplomski študij slikarstva in grafike, diploma iz grafike pri prof. Bojanu Gorencu.

2016–18
Hochschule für Grafik und Buchkunst (HGB) v Leipzigu, Nemčija – študij slikarstva in grafike pri profesorju Oliverju Kosaacku.

Podiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pri prof. Žigi Karižu (2015–18).

 

 

 

Komentarji | Število komentarjev: 0

Odpiralni čas razstav