GOSPODA GLEMBAJEVI
Nakup Gallusova dvorana
Termini:
16. okt. 2017 19:30

14, 18, 20, 23, 11*

Pri spletnem nakupu vstopnic za posamezne predstave prek www.cd-cc.si obiskovalcem nudimo 5% popust!

Generalni pokrovitelj abonmaja Veličastnih 7

Medijska pokroviteljica

Abonma Veličastnih 7 in za izven

GOSPODA GLEMBAJEVI

"Leo Mujić je ustvaril balet strasti. Sam Krleža bi bil zadovoljen!"

 

*

Pred predstavo, ob 18.45, vas vabimo na predstavitev knjige Oder. Podoba. Spomin.

Urednik Sobotne priloge Ali Žerdin se bo z novinarko Patricijo Maličev pogovarjal o izjemnih umetnikih, ki so v lanski sezoni gostovali v Cankarjevem domu v okviru abonmaja Veličastnih 7, ter predstavil knjigo intervjujev z njimi.

Predstavitev bo potekala v Prvem preddverju, pri vhodu v parter Gallusove dvorane.
Knjigo bo na dogodku mogoče tudi kupiti.

 

*

Balet Hrvaškega narodnega gledališča iz Zagreba
Gospoda Glembajevi

Po besedilu Gospoda Glembajevi Miroslava Krleže

 

Koreograf, režiser, avtor libreta in glasbeni izbor: Leo Mujić
Glasba: Ludwig Van Beethoven, Sergej Rahmanjinov
Umetniški svetovalec: Vlaho Bogišić
Dramaturški sodelavec: Ivan Leo Lemo
Scenografija: Stefano Katunar
Kostumografija: Manuela Paladin Šabanović
Oblikovalec svetlobe: Aleksandar Čavlek
Zvok: Svebor Zgurić
Baletna mojstrica: Suzana Bačić

Trajanje: 2 uri z enim odmorom

Praizvedba: 30. maja 2017

ZASEDBA

George Stanciu
Naci (Ignjat) Jacques Glembay, industrijalec in bankir

Natalia Horsnell
Charlotta Baronica Castelli-Glembay, njegova druga zakonita žena

Takuya Sumitomo
dr. filozofije Leone Glembay, sin Ignjata in prve žene Irene Basilides-Danielli-Glembay

Rieka Suzuki
Sestra Angelika Glembay, dominikanka, rojena baronesa Beatrix Zygmuntowicz Gorjanski

Andrea Schifano
dr. Iurius Puba Fabriczy-Glembay

Dan Rus
Titus Andronicus Fabriczy-Glembay

Guilherme Gameiro Alves
dr. med. Paul Altmann

Balint Rauscher
dr. teologije in filozofije Alojzije Silberbrandt

Simon Yoshida
Von Ballocsanszky, Ulanski Oberlieutenant, eden od baroničinih ljubimcev

Kornel Palinko
Oliver Glembay, sin baronice Castelli in bankirja Glembaya

Eugen Dobrescu
Ivan Glembay, starejši sin Irene Basilides-Danielli-Glembay in bankirja Glembaya  

Iva Vitić Gameiro
Fanika Canjeg, partnerica sina stare beračice Rupert

Milka Hribar Bartolović
Irena Basillides-Danielli, prva žena Ignjata Glembaya

Miruna Miciu
Alisa Glembay, hči Irene Basilides-Danielli-Glembay in bankirja Glembaya

Andrej Izmestjev
Baron Castelli, prvi Charlottin mož

Mirna Sporiš
Charlottina mama

Adam Harris
Barun Zygmuntowicz, mladenič, v katerega je zaljubljena Alisa, eden od baroničinih ljubimcev

Ilir Kerni
Lovski oficir, baroničin ljubimec, zaradi katerega je baron Castelli končal svoj zakon

Ovidiu Muscalu
Alojz Skomrak, dnevničar v humanitarni organizaciji, ki ji predseduje baronica Castelli

Andrija Palada
novinar

Andrej Barbanov
Franz, strežaj

Tihana Trupeljak Bujanić
Katica, baroničina služkinja

Emilija Sorić
Anita, baroničina sobarica

Noa Matković
Leone (sin Leona in Angelike)

BALETNI ANSAMBEL:

Asuka Maruo, Valentina Štrok, Saya Ikegami , Daria Brdovnik Bukvić, Mutsumi Matsuhisa, Dunja Novković, Lucija Radić, Cristiana Rotolo, Maja Šehić, Atina Tanović, Ivančica Alajbeg, Rebecca Smith, George Baldovin, Gianmarco Beoni, Tomaž Golub, Adam Harris, Duillio Ingraffia, Ovidiu Muscalu, Drew Jackson, Simon Yoshida 

SLUŽKINJE:
Tatjana Andročec, Ilinca Barbu-Moga, Danijela Batur, Emilija Sorić

SLUGE / POLICAJI / BOLNIČARJI:
Siniša Bosnar, Ioan Dumitru Moga

 

Baletna produkcija Glembajevih ob glasbeni kulisi izbranih svetovno priznanih skladateljev pomeni velik izziv za koreografa in njegovo umetniško ekipo ter za celotni ansambel, ki se podaja na pravo umetniško pustolovščino.

Gospoda Glembajevi, najbolj znana drama Miroslava Krleže je že ob krstni uprizoritvi leta 1929 v Hrvaškem narodnem gledališču v Zagrebu takoj uspela ter doma in na tujem postala ena največkrat uprizorjenih Krleževih iger. Večplastna karakterizacija likov, prepletena razmerja med njimi, čustveni izbruhi, soočanja in intrige, podrobne analize in prerokbe o usodi majhnega naroda so danes enako aktualni kot ob nastanku ter so le nekatere značilnosti besedila, ki ponuja nepojmljive možnosti umetniške uprizoritve. 

Zgodba se začne s praznovanjem tridesete obletnice Glembajeve banke, v palači starega Glembaja, glave dinastije in ustanovitelja banke. Po dolgem času se zbere vsa družina, pride tudi odtujeni sin Leone, ki se v Zagreb vrne po enajstih letih in se ne more upreti vzgibu po sarkastični kronologiji družinske zgodovine. Igra se s podivjanim tempom in tragično silovitostjo zaključi v krvi.

Koreograf Leo Mujić je takoj po dokončanem beograjskem baletnem konservatoriju Luja Daviča in diplomi na L’Ecole-atelier Rudra Béjart v Lozani stopil na umetniško pot uspešnega solista v priznanih evropskih plesnih gledališčih. Kot koreograf je sodeloval z najvidnejšimi evropskimi in hrvaškimi baletnimi hišami. Za zagrebški Balet je koreografiral celovečerni balet Tišina mojega šepeta po motivih poezije Dobriše Cesarića ter izjemno priljubljen balet Ana Karenina po romanu Leva Tolstoja in na partituro Čajkovskega. V najnovejšem projektu vnovič posega po hrvaški literaturi za upodobitev lastne vizije slovite Krleževe drame.

»Balet Gospoda Glembajevi je senzacionalen! Koreograf Leo Mujić je zelo subtilno dekonstruiral Krleževo besedilo o Glembajevih in ga prevedel v čiste emocije. Ustvaril je balet strasti. Sam Krleža bi bil zadovoljen!« (Bojana Radović, Večernji list, 1. junij 2017)

»Obravnavana izjemna baletnodramska stvaritev se po mojem mnenju uvršča med znanilke novih smernic koreografskega izraza, kar je mogoče zaslutiti iz konteksta mednarodnega baletno-plesnega prizorišča, na primer iz letošnjega izbora nominirancev za tako imenovanega baletnega oskarja (nagrada benois de la danse). Kdo ve, morda bo že prihodnje leto med nominiranci tudi Leo Mujić.« (Breda Pretnar, Delo, 14. julij 2017)

 

Komentarji | Število komentarjev: 0