Balet SNG Maribor: Smrt v Benetkah
Nakup Gallusova dvorana
Termini:
22. jan. 2019 19:30

24, 20, 18, 15, 13* EUR

Trajanje 90 minut, brez odmora

Pri spletnem nakupu vstopnic za posamezne predstave prek www.cd-cc.si obiskovalcem nudimo 5% popust!

Generalni pokrovitelj abonmaja Veličastnih 7

Medijska pokroviteljica abonmaja Veličastnih 7

Spletna medijska pokroviteljica abonmaja Veličastnih 7

Abonma Veličastnih 7 in za izven, Festival Maribor je naš

Balet SNG Maribor: Smrt v Benetkah

Balet po motivih novele Thomasa Manna

 

Glasba: Gustav Mahler

Koreografija, režija, dramaturgija, glasbeni koncept: Valentina Turcu
Asistent koreografinje: Anton Bogov
Scenografija: Marko Japelj
Kostumografija: Alan Hranitelj
Asistentka kostumografa: Petra Dančevič
Oblikovanje luči: Aleksandar Čavlek
Avtor video filma: Matjaž Mrak - ZFS

 
Gustav von Aschenbach
Anton Bogov

Angel Smrti                                          
Sytze Jan Luske

Tadzio                                                  
Jan Trninič

Aschenbachova soproga                     
Jelena Lečić

Ljubimca                                             
Catarina Meneses, Ionut Dinita

Tadziova mati                                      
Hristina Stoycheva

Tadziove sestre                                    
Vanja Vitman, Satomi Netsu, Ema Perič     

Gosti Hotela
Filip Jurič, Branka Popovici, Olesja Hartmann Marin, Yuya Omaki, Asami Nakashima, Sergio Moga, Tanja Baronik, Matjaž Marin, Alexandru Pilca, Ines Petek, Mircea Golescu                                         

 

Premiera: 9. novembra 2018, Velika dvorana SNG Maribor

Thomas Mann je svojo novelo Smrt v Benetkah (1911) označil za tragedijo razvrednotenja, kar ni bila samo usoda številnih estetov in modernističnih umetnikov iz dobe fin de siècla, ampak ostaja neizprosna realnost tudi v sodobnem svetu resničnostnih šovov ter narcisoidne hiperprodukcije tvitov in selfijev, ki nas, paradoksalno, še bolj oddaljujejo od bližine drugega.

Kako lahko neka oseba, ki je nikoli prej nismo videli v življenju, tako drastično spremeni dojemanje nas samih? Ali kot pravi koreografinja in avtorica koncepta predstave Valentina Turcu: »Samota je največja bolezen naše generacije.« Gustav von Aschenbach, osamljen in hermetično zazrt v lepoto kot vešča v svetlobo, je tako neizbrisljivo navzoč v vsakem od nas, še posebej tukaj in zdaj, ko se individualnost staplja s kolektivnim strahom pred drugačnim, z nasiljem in nadzorom.

S svojim radikalnim raziskovanjem gibalnih kontrastov med eterično eleganco Tadzia in notranjo pesimistično razrvanostjo Gustava Aschenbacha – umetnika in iskalca lepote, se mednarodno priznana koreografinja Valentina Turcu podaja na pot ustvarjanja »neprekinjenega gibanja duše«, tj. celovitega univerzuma čustvenega popotovanja ostarelega umetnika, ki ga je iskanje duhovne izpolnitve s pomočjo lepote izčrpalo in pripeljalo na temno stran življenja, v smrt sredi tonečega mesta, ki ga pretresa neimenovana epidemija.

Celovečerni dramski balet z izbrano in rahločutno Mahlerjevo glasbo je poustvaritev Mannove literarne mojstrovine, ki jasno pokaže, kje je dostojanstvo umetnika v dekadenci, ki ga živimo.

V svoji novi koreografiji Valentina Turcu upodablja bistvo razdvojenega in nepomirjenega človeškega jaza, ki ga že od vekomaj pretresajo nevidne notranje sile, Erosa, in uničevalne kaotične sile, Tanatosa, pred katerimi ne more nihče ubežati.



 

 

Komentarji | Število komentarjev: 0