Orkester Slovenske filharmonije
Nakup Gallusova dvorana
Termini:
10. jan. 2019 19:30
11. jan. 2019

12, 18, 23, 28, 10* EUR

Pri spletnem nakupu vstopnic za posamezne predstave prek www.cd-cc.si obiskovalcem nudimo 5% popust!
Oranžni 4

Orkester Slovenske filharmonije

Dirigent: Michael Wendeberg

Solista:
Rinnat Moriah, sopran
Jean-Frédéric Neuburger, klavir

Program:
Vito Žuraj, Alavò
Richard Strauss, Junakovo življenje, op. 40

 

Nemški pianist in dirigent Michael Wendeberg je na povabilo Pierra Bouleza med letoma 2000 in 2005 deloval kot pianist pariškega ansambla Intercontemporain. Kot solist je nastopil na festivalih v Luzernu, Salzburgu in New Yorku. Bil je asistent dirigenta Daniela Barenboima v Berlinski državni operi, danes pa deluje kot umetniški vodja Luzernske opere in vodja ansambla Contrechamps iz Ženeve.

Prvi del koncerta – ki je hkrati uvodni dogodek v letošnji sezoni prvič zasnovanega festivala V novo leto z novo glasbo – posvečamo 40-letnici Vita Žuraja. Ta že nekaj let izjemno uspešno sodeluje z uglednimi ansambli za sodobno glasbo, kot so Ansambel Modern, Klangforum Wien, Ansambel Intercontemporain, pa tudi Newyorškimi filharmoniki. Njegova dela so izvedli na festivalih, kot so Festival MiTo v Milanu, Salzburški festival, Festival Slowind in ORF Musikprotokoll, pa tudi na pariškem Inštitutu za raziskovanje ter usklajevanje akustike in glasbe (IRCAM).

Patrick Hahn, avtor besedila za skladbo, je zapisal: »Alavò je pesemska scena in utopični zvočni prostor. Skladbo, ki je bila napisana za priložnost skladateljske nagrade Claudia Abbada, so navdihnili sicilijanski viri – osnova zanjo je stara sicilijanska pravljica Bistra Sapia (Sapia la sapiente), ki se v skladbi odvija na več ravneh časa in zavesti.« Sopranistka Rinnat Moriah in pianist Jean-Frédéric Neuburger sta bila solista tudi na krstni izvedbi 5. novembra 2017 v Berlinski filharmoniji.

V drugem delu bo na sporedu ena najobsežnejših Straussovih orkestralnih skladb, simfonična pesnitev Junakovo življenje. To sijajno orkestrsko partituro, polno bleščečega zvoka velikega, poznoromantičnega orkestra, z izjemnimi gradacijami in nepozabnim violinskim solom je predstavil sam skladatelj 3. marca 1899 v Frankfurtu.

 

 

Komentarji | Število komentarjev: 0