Balet Preljocaj: Romeo in Julija
Nakup Gallusova dvorana
Termini:
28. dec. 2017 19:30

20, 23, 27, 31, 16* EUR

29. dec. 2017 19:00

20, 23, 27, 31, 16* EUR

30. dec. 2017 18:00

20, 23, 27, 31, 16* EUR

31. dec. 2017 20:00

23, 27, 21, 35 EUR (s kozarcem pijače)

Pri spletnem nakupu vstopnic za posamezne predstave prek www.cd-cc.si obiskovalcem nudimo 5% popust!

Generalni pokrovitelj abonmaja Veličastnih 7

Medijska pokroviteljica abonmaja Veličastnih 7

Spletna medijska pokroviteljica

Abonma Veličastnih 7 in za izven

Balet Preljocaj: Romeo in Julija

Ljubezenska zgodba za vse čase. In vse generacije.

 

Koreografija: Angelin Preljocaj
Glasba: Sergej Prokofjev, Romeo in Julija

Trajanje: 1 uro in 30 minut
Primerno za otroke od 8. leta

 

»Predstava iz leta 1999, ki sem si jo ogledal v sklopu takratnega gledališkega abonmaja, s katerim sem si močno širil svoja gledališka obzorja, me je takrat tako navdušila, da sem si kasneje kupil dvd posnetek, ki pa ni mogel odtehati »žive« izkušnje, prostorskega vtisa in tudi emocionalnih odtisov. Najbolj živo v spominu mi je ostala ljubezenska scena z nekakšnimi »kabinami«, znotraj katerih svoj ljubezenski dvojinski ples izvaja vzporedno z glavnima junakoma več parov. Vedno se mi je zdelo, da gre za eno najpopolnejših odrskih uresničitev ljubezeni, razpete med mlado nedolžno naivnost in polno čutnostGregor Pompe

 »Prijetno vznemirjena čakam na najnovejši »remake« slovitega Angelina Preljocaja in spomin me seveda vrne nazaj v prejšnje stoletje, ko sem še z večjo radovednostjo pričakala gostovanje njegove skupine. Takrat je bil ena glavnih mednarodnih plesnih zvezd, v Ljubljani smo se »pričkali« ali se njegov priimek izgovarja v originalu Preljocaj ali Prelžokaž, ker že tako dolgo živi in deluje v Franciji. Iz prve roke sem se lahko prepričala, ko sem imela možnost koreografa intervjuvati na video plesnem festivalu v Parizu (točne letnice se ne spomnim bom pa pobrskala po mojem arhivu) in mi je dejal, da  njegov priimek ni pomemben pač pa njegovi plesalci in njegovo delo. Takrat je bil nagrajen za odlično priredbo oziroma adaptacijo baleta Romeo in Julija za televizijo. »Izziv je delati samo za oko kamere, ko gledalcev sploh ni ampak veliko raje imam živo publiko,« je dodal ta karizmatični in šarmantni koreograf.
Predstava v Ljubljani se mi je vtisnila v spomin predvsem zato, ker do takrat prvič videla klasični balet v popolnoma drugačni obliki in izvedbi. Pravzaprav je od tradicije ostala le zgodba in glasba vse ostalo je bilo novo in nadvse posebno. Izvrstna plesna ekipa v neobičajnih kostumih oblikovalca Enkija Bilala, ki je plesalce oblekel v kostume, ki so koketirali z oblačili iz vsakdanjega življenja. Široke hlače in suknjiči Capuletov in Montegov v »gatsby« stilu, zasanjana Julija v oprijeti lycri z razkuštrano frizuro. Njihova brezhibna plesna tehnika je jemala dih, koreografija pa je bila dopolnjena z odlično dramaturgijo in me je držala v neprestani napetosti. Ja, Preljocaj je eden tistih koreografov, ki na moji lestvici »inteligentni koreografi« zaseda visoko mesto. Z veliko radovednostjo si bom ogledala to isto predstavo, ki pa bo zagotovo zelo drugačna in srčno upam, še vedno zelo plesna. Ne bi si želela, da je koreograf, kot je pač trend današnjega časa, pozabil na gib!« Barbara Drnač, urednica spletnega portala www.paradaplesa.si in oddaje Parada plesa

 

Ljubezen ne pozna meja in ne sprašuje, kdaj, kam, kako, zakaj. Ljubezen samo gre. In pri tem ruši vsa pravila, vse dogovore, vse prepovedi. Zgodb o ljubezni in njenih posledicah je ogromno. A samo ena je TISTA. Samo ena je zgodba o Romeo in Juliji. Za vse čase in vse generacije.

V ljubezni je gib močnejši od tisočih besed. Gib razumejo vsi. In zato ne more ostareti, je vedno aktualen, svež, moderen. In zato je Romeo in Julija v baletni interpretaciji koreografa Angelina Preljocaja na glasbo Sergeja Prokofjeva, gibalna umetnija, ki že skoraj tri desetletja gostuje po največjih svetovnih odrih in navdušuje vedno nove generacije obiskovalcev.

 

Balet Romeo in Julija

Balet Romeo in Julija je bil prvi veliki projekt koreografa Angelina Preljocaja na naročilo lyonske opere. Takrat se je, ves čas v strahu, da ga bo velika skupina plesalcev kar pojedla, če ne bo deloval dovolj samozavestno in suvereno, tresel za za vsako navodilo, ki ga je dal. In bil za to izdatno poplačan. Premiera iz leta 1990 je bila začetek dolge in uspešne ustvarjalne poti. Prvo obdobje baleta Romeo in Julija je trajalo pet let, ko je koreografijo od lyonske opere prevzela njegova skupina Balet Preljocaj iz Aix-en-Provencea. Naslednje obdobje traja še danes. Skoraj tri desetletja.

Obdobje je dovolj dolgo, da o Preljocajevem baletu Romeo in Julija lahko govorimo kot o klasiki. To pomeni, da ima tisto nekaj, kar ga dela odpornega do časa in prostora. Ter zato vedno zanimivega, prodornega in pomenljivega. Torej: ima odlično koreografijo, drzno, z jasnim avtorskim podpisom ter s prefinjeno kombinacijo elementov klasičnega baleta in sodobne plesne izraznosti. Vizualno natančno izčiščena je osredotočena na ljubezensko zgodbo na ozadju medklanovskih sporov, utemeljenih na različni narodni pripadnosti, torej v družbenem kontekstu, aktualnem tako v devetdesetih kot danes. Poleg tega ima natančno prirejeno glasbeno partituro enega največjih skladateljev 20. stoletja, Sergeja Sergejeviča Prokofjeva, zaokroženo na uro in pol neprekinjenega glasbenega in plesnega užitka.

In predvsem: balet Romeo in Julija z mladim plesnim ansamblom, visoko izobraženim in hkrati pripravljenim premikati meje baletne ustvarjalnosti, ansamblom, povsem predanim izvirni poustvaritvi ene največjih ljubezenskih zgodb in avtoriteti, ki jo je v četrt stoletja intenzivnega dela ustvaril Angelin Preljocaj.

Takšna Romeo in Julija je gotovo ena od zgodb, potrebnih vnovičnega branja, poslušanja in gledanja. Vedno znova nas namreč preseneti, pretrese in navduši.

Moderna klasika, torej.

 

Angelin Preljocaj

Rojen leta 1957 v Parizu, sin albanskih staršev, političnih disidentov, ki so se tik pred njegovim rojstvom preselili v Francijo. S plesom se je prvič srečal pri desetih letih, ko je zagledal fotografijo plešočega Nurejeva. Naslednjih šest let je obiskoval baletno šolo in raziskoval, kar ga je pri fotografiji najbolj navdušilo – to je bilo vprašanje, kako lahko ples človeka tako močno spremeni in ga naredi tako čudovitega. Klasični balet ga je proti koncu vedno manj zanimal in kreativno omejeval, celo tako zelo, da se ga je odločil za kratek čas popolnoma opustiti. A na srečo je kmalu odkril sodobno plesno prizorišče, ki ga je prepoznal kot prostor, v katerem se lahko tako plesalsko kot koreografsko izrazi. Intenzivno se je posvetil raziskovanju sodobnih plesnih tehnik in hkrati že koreografiranju sodobnih plesnih predstav. Prve koreografije segajo v sredino osemdesetih let prejšnjega stoletja. Sodeluje s številnimi umetniki z različnih področij ustvarjanja, med drugimi tudi s skladatelji Goranom Vejvodo, skupino Air, Karlheinzem Stockhausnom, pisateljema Pascalom Quignardom in Laurentom Mauvignierom, industrijsko oblikovalko Constance Guisset, modnim kreatorjem Jean-Paulom Gaultierom … Ustvarja tudi na filmskem področju, je avtor več kratkih (Le postier, Idées noires, 1991) in dolgometražnih filmov Un trait d’union and Annonciation, 1992/2003). Osvojil je številne nagrade, med njimi tudi veliko nagrado national de la danse francoskega ministrstva za kulturo leta 1992, benois de la danse za koreografijo dela Le Parc (1995), priznanja bessie za koreografijo dela Annonciation (1997),  nagrade les victoires de la musique za Romeo in Julija (1997) …

 

Balet Preljocaj

Začetek z imenom Preljocaj Company sega v december leta 1984. Pet let pozneje je skupina spremenila ime ter postala Nacionalni koreografski center Champigny-sur-Marne in Val-de-Marne. Leta 1996 je hkrati s selitvijo v Cité du Livre in Aix-en-Provence spremenila tudi ime in postala Balet Preljocaj – Nacionalni koreografski center Provence-Alpes-Côte d’Azur Region, Bouches-du-Rhône Department, Pays d’Aix Community in City of Aix-en-Provence. Leta 2006 je skupina dobila stalni sedež v centru Črni paviljon, ki skupini omogoča realizacijo celotnega kreativnega procesa na enem prostoru, gostovanja domačih in tujih skupin, številne delavnice, pedagoško delo in intenzivno ukvarjanje z izobraževanjem za mladino.

Od ustanovitve do danes je Angelin Preljocaj (1957) ustvaril skoraj petdeset koreografij, skupina na leto opravi več kot sto mednarodnih gostovanj. Še vedno je njen umetniški vodja.

 

V vstopnico za vse silvestrske kulturne prireditve sta všteta kozarček penine ali brezalkoholne pijače in silvestrovanje ob živi glasbi v Veliki sprejemni dvorani do 1. ure (hrana in pijača nista všteti).

S posebno vstopnico v vrednosti 20 EUR lahko od 22. do 1. ure silvestrujete ob živi glasbi v Veliki sprejemni dvorani (hrana in pijača nista všteti).

 

 

Komentarji | Število komentarjev: 1

Marica Uršič Zupan Primorske novice | 06.12.2017

novinarska akreditaija Romeo in Julija 28.12.

Prosila bi novinarsko akreditacijo (vstopnici) za balet Romeo in Julija 28.12. Če je možno, na 1. balkonu. Ker bi na balet povabila tudi prijatelje, prosim, če je možno, rezervirati 4 sedeže skupaj (ostali dve vstopnici bi kupila).

Odgovor uredništva | 08.12.2017

Spoštovani. Prosimo, da pišete na e-naslov hana.radovan@cd-cc.si. Žal nimamo vaših kontaktnih podatkov.