Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
(post)internetna-indie%live_action?tragi-bizarka?
Opozorilo: V predstavi se uporablja velika količina umetne megle, v predstavi pa je uporabljena stroboskopska luč.
Projekt (╯°□°)╯︵ ┻━┻ screamage spaja gib, video, delo z objekti in zvokom ter logiko interneta prenaša v fizični prostor. Razmerje med telesom in podobami razpira virtualne prostore vmesnosti med organskim / imaginarnim in digitalnim / med memetičnimi smetmi / med atmosfero / afektom in občutkom, na stičišču izkušnje, privida, slutnje in dejstva.
Živimo v mediatiziranem svetu divjih teorij zarote, grozeče ekološke krize, škodljivih naracij, kjer se ironične + nihilistične viralne #influenza podobe sočasno pojavljajo na nešteto napravah. Vzporedno degradaciji fizičnega okolja se z zaslonov vali toksičen oblak digitalnih podob.
?Kako se pikselizirane informacije ujamejo v mrežo organskega telesa? Kakšne odrske (a)efekte poraja delo z neskladnimi vsebinami medmrežja? Kaj v spletu podob je dejansko r e s N I Č n 0?
Kot odgovor na okulocentrično organizacijo sveta hibridno odrsko delo lepljivim digitalnim podobam dodaja snovnost in jih procesira —\_( telesno )_/—. Spaja gib, video, delo z objekti in zvok ter logiko interneta *z ironijo* prenaša v fizični prostor……………... Razmerje med telesom in podobami razpira virtualne prostore vmesnosti; / med organskim / imaginarnim in digitalnim / med memetičnimi smetmi / med atmosfero / afektom in občutkom // na stičišču izkušnje, privida, slutnje in dejstva. Med preteklostjo, različnimi sedanjostmi in – ne navidezno, ampak oprijemljivo – > prihodnostjo.
Screamage je nadaljevanje mojega dela na presečišču telesnega in digitalnega, onkraj binarnega razumevanja telesnega in informacijskega. Gre za projekt, ki ga kontekstualizira postinternetni način mišljenja in organiziranja, za dogodek, v katerem skupaj z ekipo podobe obravnavamo kot objekte in objekte kot podobe. Da bi razumeli in razstavili nevzdržnost, ki jo živimo, prevračamo njeno dominantno govorico; delamo z mediatiziranimi telesi, z nestabilnimi elementi, s prividi, izhlapevanjem, z navideznim, v razpokah katerih se morda lahko pokaže otipljiva prihodnost,
Jan Rozman
Jan Rozman deluje kot koreograf, performer, plesalec in improvizator med Ljubljano in Berlinom. Koreografijo je študiral na amsterdamski SNDO (AhK) in opravil magisterij na programu SODA v okviru HZT (UdK) v Berlinu. Leta 2016 je končal tudi dodiplomski študij fizioterapije na Zdravstveni fakulteti v Ljubljani (UL). Kot plesalec/performer je sodeloval z domačimi in tujimi koreografi (Milan Tomášik, Katja Legin, André Uerba, Anna Aristarkhova, Boris Charmatz, Deborah Hay).
V svoji umetniški praksi se ukvarja z razširjenim pojmom telesnosti, materialno semiotiko, teksturami, vrzelmi, napakami in zmedo, ekologijo, domišljijo, (znanstveno) fantastiko in humorjem.
Ustvaril je več avtorskih del ter z njimi gostoval doma in v tujini, nazadnje Reči Reči / Dinge dingen, MEMEMEME, Predmetenje in f(being), ter nastopal na festivalih v Sloveniji (Gibanica, Mladi levi, Cofestival) in tujini (Open Spaces, PAF Berlin, Tanzhafen). Leta 2020 je bil povabljen v rezidenčni program GPS, ki ga organizira newyorška organizacija Movement Research, v letih 2020 in 2021 pa je bil skupaj z Julijo Keren Turbahn rezident gledališča FELD v Berlinu. Za svoje delo je bil večkrat nagrajen, leta 2019 je prejel nagrado Ksenije Hribar, ki jo podeljuje Društvo za sodobni ples Slovenije. Septembra 2021 je skupno delo z Julijo Keren THINGS THING prejelo posebno nagrado žirije za igrivo kritiko (ne)uporabnih plastičnih predmetov na 11. Bienalu lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, leta 2021 pa nagrado za najboljšo predstavo po mnenju strokovne žirije na 10. bienalu sodobnega plesa Gibanica.
15,00 EUR
12,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence.
Umetniško vodenje, režija in koreografija: Jan Rozman
Izvedba: Peter Frankl in Jan Rozman
Scenografija: Dan Pikalo
Video: Miha Možina
Glasba: Blaž Gracar
Grafično oblikovanje: Sara Bezovšek
Kostumografija: Kiss the Future
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodenje: Janko Oven
Dramaturgija: Maša Radi Buh
Asistenca režije in odrska asistenca: Bor Ravbar
Izvršna produkcija: Sabrina Železnik, Luka Zagoričnik
Tehnična pomoč: Luka Prinčič, Damjan Delak
Foto dokumentacija: Marijo Župan
Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Cankarjev dom
Koprodukcijska rezidenca: O Espaço do Tempo (Portugalska), DUM - Društvo umetnikov (Ljubljana)
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo RS
.... ki boste izvedeli, katere koncerte, predavanja, gledališka in plesna gostovanja in drugo pripravljamo v Cankarjevem domu,