Agata Pavlovec Likovni kritiki izbirajo Cankarjev dom
Past event
7. maj - 2. jun. 2019

Agata Pavlovec

Likovni kritiki izbirajo - cikel predstavitev Slovenskega društva likovnih kritikov.
Izbor: Damir Globočnik

Likovni kritiki izbirajo - cikel predstavitev Slovenskega društva likovnih kritikov


Izbor: Damir Globočnik

 

Skupina slikarskih kompozicij Agate Pavlovec, ki prikazujejo lebdeče krožne oblike v barvnem prostoru, temelji v prepričanju, da je v slikarstvu najpomembnejši likovni element oziroma likovna prvina barva. Poprejšnje povezovanje slikarskih in risarskih konceptov, s katerimi je slikarka v svoj likovni svet vnašala figuralne motive, ki so pogosto vsebovali simbolni ali alegorični podton, kot so bile na primer čarovnice, muslimanke in nasploh ženski lik v vlogi prispodobe ženskega spola v sodobnem času, so nadomestile kompozicije, ki jih pogojujejo izrazne možnosti barve. Primerjava s slikami iz leta 2015, na katerih je Agata Pavlovec ob robovih ali celo v sredini krožnih oblik naslikala izginjajoča človeška telesa, nam sporoča, da se tudi pri njenem »abstraktnem« konceptu ne smemo odpovedati misli o simbolnem pomenu naslikanih krogov. V krožnih barvnih oblikah, ki si prizadevajo vsrkati naš pogled, bi lahko videli možnost prehoda iz enega prostora (ravni bivanja, zavesti) v drugega. Na tovrsten koncept opozarjajo tudi poimenovanja slik, naslov Vsrkajoče osredotočanje pa nas izrecno usmerja k iskanju podobnosti s črnimi luknjami, ki vase pogoltnejo vse, maso, prostor in čas. Agata Pavlovec se je namenoma odločila za sorazmerno velik format platen, ki omogoča potopitev v sliko. Opazovalce kompozicije Agate Pavlovec seveda nagovarjajo kot avtonomne likovne zasnove, pri katerih je osrednji poudarek namenjen soočanju in interakciji barv.                                                      

Slikarka z barvo gradi organizem slike. Kompozicije so torej zasnovane na izraznih možnostih barve, kar je način, ki so ga s pridom uporabili nekateri predstavniki ameriškega abstraktnega ekspresionizma. Barvni akordi so sorodni (oranžna, vijolična in rdeče-rjava barva), vendar na vsaki kompoziciji drugače pretehtano usklajeni v celoto. Barve so intenzivne, nasičene. Barvno intenzivnost stopnjuje kontrast med toplimi in hladnimi barvami.

Damir Globočnik

Prostorski koncepti na kompozicijah so sorazmerno preprosti. V spodnjem delu platna je naslikan horizontalni pas in nad njim barvni krogi. Curki barve, ki je spolzela po platnu, opozarjajo, da v slikovnem polju veljajo prostorska razmerja. Hkrati je ustvarjen vtis premagovanja težnosti, vtis lebdenja barvnih krogov, ki po zaslugi nalaganja nanosov barve in njihovega rahlega svetlobnega stopnjevanja dobijo tudi svojo prostorsko razsežnost. Agata Pavlovec je barve nanesla s sorazmerno izrazitimi potezami in v lazurnih nanosih. Premišljeno niansiranje in kontrastiranje barv krepita njihov kromatski naboj. Platno prevzame vlogo »ekrana«, ki oddaja – žarči – nekaj barv, svetlobe in vibrirajoče energije v okolico.  

 

Agata Pavlovec je bila rojena leta 1973 v Kranju. Študij je začela na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, smer likovna pedagogika, nadaljevala pa na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je diplomirala iz slikarstva. Na Pedagoški fakulteti v Ljubljani je leta 2012 končala pedagoško-andragoško izobraževanje.

Sodeluje na različnih skupinskih razstavah in kolonijah, samostojno pa razstavlja od leta 2002. Je članica ZDSLU in trenutno predsednica Združenja umetnikov Škofja Loka. Poleg slikarstva se ukvarja še z organizacijo razstav in prireditev, s pedagoško dejavnostjo ter sodeluje z različnimi neprofesionalnimi gledališkimi skupinami.

Agata Pavlovec

7. maj - 2. jun. 2019
Show more

Admission free

Ivanka

Ivanka

Ivanka
najboljša spremljevalka na prireditve.

Uršula Cetinski

Blog Uršule Cetinski

Generalna direktorica CD,
Uršula Cetinski,
svoje misli o prireditvah
in drugem aktualnem dogajanju
v CD in širše
strne v kratke zapise.

Vabljeni k branju.

© Cankarjev dom

Cookies   Production: ENKI