Prvo preddverje

Termini:
7. Mar.–2. Apr.
prosti vstop


Natisni

Cikel vizualnih postavitev


Likovni kritiki izbirajo
V sodelovanju s Slovenskim društvom likovnih kritikov

Izbor: Nataša Kovšca, avtor:Enej Gala

Otvoritev 7.3.2017 ob 13. uri

Enej Gala je predstavnik najmlajše generacije obetavnih primorskih ustvarjalcev, ki je najprej dosegla prepoznavnost v italijanskem likovnem prostoru. Njegov mladostni opus, ki vključuje slikarska in kiparska dela ter prostorske instalacije, je obsežen, likovno prepričljiv in oblikovno homogen, saj posveča v vseh izraznih medijih osrednjo pozornost razmerju med umetnostno tradicijo in sodobno interpretacijo slikarskih/kiparskih podob.

Avtor ustvarja slikarska dela v klasičnih tehnikah olja na platnu, kolaža in risbe, a pojmuje slikovno ploskev kot odprto polje, v katerem se prepletajo podobe iz bogate zapuščine likovne umetnosti, tradicije in vsakdanjega življenja, ki jih povezuje v nenavadne, večinoma bizarne like. Posamezne figure so namreč oblikovane deloma iz realističnih detajlov, deloma iz abstraktnih form ali animalnih oblik, ki jih ne moremo opredeliti po nobeni taksonomiji. Večplastne kombinacije motivov, črtnih potez, lazurnih in pastoznih nanosov barv ter kolažnih elementov dajejo ponekod vtis zlitosti človeškega in živalskega, drugod videz nekakšnih tehno-organskih bitij, upodobljenih v brezprostorju in brezčasju, ki imajo na prvi pogled le malo skupnega s pojavno resničnostjo. Vendar ni nobenega dvoma, da se hibridne podobe tesno navezujejo na sodobnost.

Sožitje prepoznavnih in nedoločenih form je morda še bolj očitno v njegovih kiparskih delih, izdelanih iz plastelina in/ali najdenih predmetov (object trouvé) visokotehnološke proizvodnje in množične potrošnje, ki dajejo pogosto vtis, kot da so tridimenzionalna različica imaginarnih likov z njegovih slik. Predmeti, ki so izgubili svojo prvotno funkcijo, imajo v delih povsem enakovredno vlogo kot kiparski detajli, saj se posamezni elementi neločljivo prepletajo v nekakšne kvaziorganske celote s poudarjenimi likovnimi prvinami. Gala s takšnim načinom ponovne uporabe zavrženih predmetov aludira na porabniško naravnano globalizirano družbo. Povsem isti pomen pa imajo nerealne podobe tudi v slikarskih delih, kolažih in risbah: označimo jih lahko za njegove osebne metafore sodobnega sveta, ki je povsem zasičen z odpadki in potrošnim blagom.

Avtor v svojih delih pogosto kritizira tudi aktualne družbene razmere ali črpa ideje za fantastične motive iz filmov in literarnih predlog. Sočasno pa se podobe navezujejo na njegova razmišljanja o razmejitvi med človekom in živaljo, ki je v človeku samem in ki jo lahko – na osnovi Agambenove filozofske misli – razširimo v razločevanje med človeškim in nečloveškim, dopustnim in nedopustnim, božjim in demoničnim, razumskim in instinktivnim. Zanima ga, katere lastnosti danes določajo humanost človeka in kdo si jemlje pravico, da človeškost – glede na manj človeško oziroma nečloveško – sploh določa.

Kljub poudarjeni družbeni angažiranosti pa je za Galova slikarska in kiparska dela značilna vsebinska odprtost, nekakšen razkorak med podobo in izraženo idejo, ki spodbuja gledalca k povsem svobodni interpretaciji asociativnih podob: nekatere dojamemo kot poetične ali humorne, druge kot povsem enigmatične, vse pa so globoko sporočilne. Govorijo nam o izzivih bivanja v današnjem svetu, polnem paradoksov in nesmislov.

Nataša Kovšca

Enej Gala (1990) je študiral slikarstvo na beneški Akademiji lepih umetnosti, kjer je 2015 opravil tudi magistrski študij. Leta 2014 je bil na študijski izmenjavi na akademiji WDKA (Willem de Kooning Academy) v Rotterdamu na Nizozemskem. Od 2013 je pripravil več samostojnih razstav, med katerimi izstopata projekt The Stable v beneški Galeriji A+A (2015) in Prefabrick v galeriji Fabbrica del Vapore v Milanu (2016). Sodeloval je tudi na vrsti skupinskih in bienalnih razstav, med drugimi na skupinski razstavi Nuova pittura italiana (2014), ki je bila na ogled v Beogradu in Lizboni, 11. bienalu afriške umetnosti Dak'Art v Dakarju v Senegalu (2014), 31. mednarodnem grafičnem bienalu Nad tabo/ti / Over You v Ljubljani (2015) in na razstavi This is Today v Obalnih galerijah v Piranu (2016). Za svoje izvirno ustvarjalno delo je prejel pomembni priznanji, ki ju obetavnim mladim ustvarjalcem podeljuje beneška fundacija Bevilaqua La Masa (2013 štipendijo, 2015 enoletno rezidenčno bivanje v beneškem ateljeju) in nagrado Stonefly (istega leta).

 KOMENTAR | število komentarjev: 0
Vaše ime
Naslov komentarja
Vpišite znake na desni:
Sporočilo